|

برای اتاق عمل چه تجهیزات پزشکی مورد نیاز است؟

اگر می‌خواهید یک اتاق عمل را مجهز کنید، به تجهیزات پزشکی زیادی نیاز دارید. این تجهیزات شامل موارد مختلفی هستند که هرکدام ویژگی‌های مختلف و…

لینک کوتاه کپی شد

باید گفت که تجهیزات پزشکی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند در بیمارستان‌ها استفاده شوند. این ابزارها تجهیزات پزشکی نام داشته و دارای زیر دسته‌های بسیاری درون خود هستند. یکی از این محصولات، تجهیزات اتاق عمل است که اهمیت زیادی داشته و در مدل‌های گوناگونی نیز تولید می‌شوند.

پزشکان و متخصصان این قابلیت را دارند که با بهره‌گیری از ابزارهای اتاق عمل جراحی‌های گوناگون را انجام می‌دهند. شما این قابلیت دارید که تمامی این وسایل را از فروشگاه‌های مختلفی مانند دیجی‌کالا تهیه کنید. همراه ما باشید تا در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.

تجهیزات اتاق عمل چه مواردی هستند؟

سوالی که بسیاری از کاربران پرسیده‌اند این است که تجهیزات اتاق عمل شامل چه مواردی هستند؟ باید این موضوع را به این صورت پاسخ داد که موارد بسیاری در آن قرار می‌گیرند. مهم‌ترین وسایلی که در این دسته‌بندی وجود دارند به شرح زیر بوده و کاربردها و قابلیت‌های هرکدام متفاوت است.

تخت جراحی

اگر بخواهیم از کاربردی‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات پزشکی که در اتاق عمل به‌کار می‌روند یاد کنیم، باید به تخت جراحی اشاره داشته باشیم. این وسیله بسیار مهم بوده و در هر اتاق عملی وجود دارد. ازطرف‌دیگر کیفیت آن نیز اهمیت زیادی در نحوه استفاده کرد.

تحت‌های مخصوص جراحی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای انواع عمل‌ها مناسب بوده و ارگونومی بدن را در حالتی استاندارد قرار می‌دهند. شما قادر هستید لوازم اضافی را به این تحت‌ها اضافه کرده و ارتفاع آن را نیز به‌راحتی تنظیم کنید.

ونتیلاتور

ابزار و وسیله دیگری که باید آن را یکی از مهم‌ترین تجهیزات اتاق عمل بدانیم، ونتیلاتور یا همان دستگاه تنفس مصنوعی نام دارد. این دستگاه ابزاری مهم و کاربردی بوده و به بیمار کمک می‌کند که تنفس راحتی داشته باشد.

در واقع این ابزار کاربردی به بیمار کمک می‌کند که ورود اکسیژن به ریه‌های خود را تنظیم کرده و به خروج آن نیز کمک کند. این دستگاه در مدل‌های فشار منفی و فشار مثبت وجود دارد که هرکدام به‌شکل جداگانه‌ای کار می‌کنند.

در مدل فشار منفی، تنفس انسان ازطریق ایجاد فشار منفی و ایجاد مکش در قفسه سینه ممکن می‌شود. خلاف این مدل در نوع فشار مثبت، ونتیلاتور با ایجاد مکش در قفسه سینه راه هوایی را برای تنفس باز کرده و نفس‌ کشیدن را راحت‌تر می‌کند.

مانیتور علائم حیاتی

مانیتورهای موجود در اتاق عمل از تجهیزات پزشکی فوق‌العاده مهمی هستند که در این مکان استفاده می‌شوند. مانیتور علائم حیاتی یکی از مهم‌ترین این دستگاه‌ها بوده و با کمک آن سیگنال‌های حیاتی بیمار را بررسی می‌کنند. باید گفت که این محصول در مدل‌های مختلفی وجود دارد که مدل ثابت و پرتابل از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌روند. در بیشتر اتاق عمل‌ها از نوع ثابت استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این نوع‌ها، مدل‌های دیگری مانند کنار تختی، مرکزی و تله مانیتورینگ موجود هستند که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند.

الکتروشوک

اگر فیلم‌های زیادی برای اتاق عمل دیده باشید، در بیشتر آن‌ها از الکتروشوک استفاده شده است. این دستگاه کاربردی را با نام دفیبریلاتور نیز می‌شناسند که در آن‌ها از قطعات مهم و حیاتی استفاده می‌شود. این دستگاه در مدل‌های ثابت و پرتابل وجود دارد.

هرکدام از این مدل‌ها در اتاق‌های جراحی مخصوص به خود استفاده شده و کاربردی واحد دارا هستند. زمانی که فرد دچار حمله قلبی یا ایست قلبی می‌شود، با کمک این دستگاه میدان قوی مغناطیسی ایجاد می‌شود. سپس به کمک انرژی مغناطیسی تولید شده به قلب شوک وارد شده و جریان خون در آن حرکت می‌کند.

ساکشن جراحی

ساکشن جراحی ابزاری فوق‌العاده کاربردی است که در انواع جراحی‌ها استفاده شده و کاربردهای بسیار زیادی را دارد. این دستگاه وسیله‌ای است که در مدل‌های کلینیکی نیز وجود داشته و وظیفه آن مکش انواع مایعات است.

به‌طور مثال، در مدل‌های دندانپزشکی این دستگاه برای مکش آب دهان استفاده می‌کنند. برای اتاق‌های عمل نیز جهت مکش خون، مایعات بدن یا مواد شیمیایی اضافی این دستگاه را در بخش مد نظر قرار می‌دهند. سرعت و قدرت مکش آن نیز قابل ‌تنظیم است.

کپسول اکسیژن

وسیله‌ای مهم که باید برای انواع اتاق‌های عمل استفاده کنید، کپسول اکسیژن نام دارد. این دستگاه هم به‌عنوان تجهیزات اتاق عمل هم به‌عنوان ابزارهای پزشکی به‌حساب می‌آید. همان‌طور که از نام آن مشخص است، در این دستگاه مقدار زیادی اکسیژن تنفسی وجود دارد.

زمانی که بیماران به بیمارستان یا اتاق عمل منتقل می‌شوند، نیازمند اکسیژن جهت کمک به تنفسشان هستند. به همین دلیل باید از کپسول‌هایی با ظرفیت 10، 3، 5 و 50 لیتری استفاده می‌کنند. این مخازن در جنس چدن یا آلومینیوم تولید می‌شوند.

پمپ سرنگ

آخرین دستگاهی که می‌خواهیم به‌عنوان تجهیزات بیمارستان و اتاق عمل از آن یاد کنیم، پمپ سرنگ است. این دستگاه برای تزریق دارو در شرایط خاص استفاده شده و امکانات مختلفی دارد. تنظیم سرعت تزریق در این دستگاه وجود داشته و قابلیت‌های زیادی را به متخصصان و جراحان ارائه می‌دهد. به کمک آن قادر هستند داروها یا مواد خاص را با سرعت بالا وارد بدن بیمار کنید.

خرید بهترین تجهیزات اتاق عمل

برای اینکه بتوانید به‌راحتی تجهیزات پزشکی اتاق عمل را تهیه کنید، باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کرده و سپس این کار را انجام دهید. یکی از بهترین فروشگاه‌هایی که برای این کار وجود دارد، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا است. قطعا می‌دانید که تنوع محصولات دیجی‌کالا بسیار بالا بوده و محصولات زیادی را به شما ارائه می‌دهد.

شما قادر هستید نسبت به نیاز خود انواع برندها و محصولات گوناگونی که در اتاق عمل استفاده می‌شوند را در این فروشگاه بررسی کرده و به سبد خرید خود اضافه کنید. سپس خرید تجهیزات پزشکی در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال می‌شوند.

جمع‌بندی

برای این که متخصصان بتوانند به راحت‌ترین شکل ممکن جراحی‌های مختلف را انجام دهند، نیازمند این هستند که از ابزارها و وسایل مخصوصی بهره ببرند. این ابزارها شامل تجهیزات اتاق عمل بوده و دارای انواع گوناگونی هستند. از مهم‌ترین وسایلی که در اتاق عمل استفاده می‌شوند باید به ساکشن جراحی، پمپ سرنگ، الکتروشوک و تخت جراحی اشاره کنیم.

تمامی این محصولات را در این مطلب باهم بررسی کردیم. اگر به‌دنبال خرید هرکدام از این موارد هستید، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بهترین آن‌ها را به شما ارائه می‌دهد. قیمت این محصولات در دیجی‌کالا مناسب بوده و با گارانتی‌های معتبر به شما می‌فروشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها