|

اگه رانندگی بلد نیستی با دیدن این ویدئو برگات میریزه؛ اورانگوتانی که دست فرمونش عالیه

در این ویدئو رانندگی یک اورانگوتان را مشاهده می کنید. او با اعتماد به نفس به خوبی هم مسیر را نگاه می کند و هم فرمان را کنترل می کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اورانگوتان یکی از باهوش ترین حیوانات دنیا است که خیلی ها با میمون های معمولی اشتباه می گیرنش؛ البته شاید بشه اونو گونه ای میمون دانست ولی تفاوت های بسیاری باهاشون داره. ساختار ژنتیکی این حیوان تا 97 درصد شباهت به انسان دارد. این گونه ها مانند انسان به بیماری های چون سل،‌ هپاتیت و غیره مبتلا می‌شوند. اورانگوتان ها در گذشته در چندین جزیره گرمسیری و جنگلی اندونزی زندگی می کردند اما امروزه زیستگاه آن ها تنها به دو جزیره بورنئو و سوماترا محدود شده است.

اورانگوتان ها حیواناتی همه چیز خوار هستند و از ترکیب گیاهان، حشرات و گوشت تغذیه می کنند اما قسمت اصلی رژیم غذایی آن ها را میوه ها تشکیل می دهد. آن ها از میوه های نارس و رسیده انبه، لیچی، دوریان و انجیر تغذیه می کنند، در بعضی نواحی درختان زیادی از این گونه میوه ها وجود دارد و ممکن است چند اورانگوتان از منابع غذایی یک ناحیه استفاده کنند.

گربه سانان بزرگ از جمله ببر، پلنگ ابری و همچنین تمساح و گاهی خرس سیاه آسیایی از شکارچیان اورانگوتان محسوب می شوند با این حال انسان ها با جنگل زدایی شدید در مالزی و اندونزی و شکار بی رویه، تهدید اصلی برای جان این حیوان هستند.

 

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محسن ارسالی در

    فک کردین همه بلد نیستن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها