|

از جذابیت های حیات وحش؛ شیر عصبانی یه جوری گراز زگیل دار رو از گردن شقه میکنه که اوووف!

در این ویدیو تلاش شیر ماده رو می بینید که گراز بخت برگشته رو از گردن به دام می ندازه.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوزدنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش رو داره. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زیستن. جهانی که در اون خون و شکار حرف اول رو می زنه.

اینبار می خوایم بریم سراغ شیر و گراز. شیرها از بزرگترین گربه سانان حیات وحش هستند و در کشورهای مختلف به خاطر جسه بزرگ، یال زیبا و غرش های بلندشون در زمان  شکار به عنوان سلطان جنگل شناخته می‌شوند.

در زمان های دورتر شیرها در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و حتی در ایران خودمون هم زندگی می‌کردند، اما حالا به جز تعداد بسیار کمی ‌از اونا که در هندوستان هستند ، بقیه شیرها در مناطقی به نام ساوانای آفریقا زیست می‌کنند. اتحادیه جهانی حفاظت از محیط زیست وضعیت بقای گونه شیر را در حالت در معرض خطر طبقه بندی کرده.

یه نکته جالب در مورد شیرهای ماده اینه که در مدت زمان ۲ سال، تقریبا دو سوم از رشد خودشون را انجام میدن و جالب تر اینه که این شیرها نسبت به شیرهای نر شکارچی‌های خیلی خیلی بهتری هستند.

حالا میریم سراغ چند ویژگی از غذای شیر ویدیو امروزمون.

گراز ها که از خانواده خوک ها به حساب میان موجودات بسیار قوی هستند و می توانند روزانه حدودا ۲۰ کیلومتر را با سرعت تقریبا ۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کنند. برخلاف جسته گراز ها در شنا کردن بسیار ماهر هستند و به راحتی از هر رودخونه ای عبور می کنند. گراز نر وزنی بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم داره.

این حیوانات در طبیعت دشمنان زیادی ندارند و کسی به سراغ شکارشون نمیره، چون می توانند خیلی خوب از خودشون دفاع کنند. در زمان گرازها موهای پشت و پهلوی خودشون را سیخ می کنند تا جسه بزرگتری از خودشون نشون بدهند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها