|

(عکس) سیده شهلا کیست و ماجرای دیوار نویسی هایش در آذربایجان چیست؟

بازتاب فیلم سیده شهلای آذربایجانی در فضای مجازی موجب کنشگری برخی از مخاطبین فضای مجازی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

در ایام ماه محرم ارادت شیعیان به سیدالشهدا جلوه بیشتری به خود می‌گیرد و در گوشه و کنار دنیا حرف از بردن نام حسین زبانزد می‌شود. این بار اتفاقی از سوی کشور آذربایجان در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از مهر؛ دیوارنویسی خانه سیده شهلا، کشور آذربایجان و وضعیت شیعیان در این کشور را به کانون توجه کشانده است. ماجرا از آنجا آغاز شده حوالی ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه عصر روز شنبه هشتم مرداد برابر با یکم محرم، ۱۰ نفر مأمور و چند آتش نشان به خانه آقشین فرج اف رفتند؛ آنها حین پاکسازی نام امام حسین (ع) از دیوار این خانه، با مردم منطقه درگیر شدند؛ آقشین فرج‌اف از ناحیه هر دوپا جانباز جنگ قره‌باغ است؛ همسر او سیده شهلا در مقابل این اهانت ایستادگی می‌کند.

4238727

سیده شهلا فرج اوا در فایل ویدئویی با تأیید این خبر می‌گوید: «دیوارنویسی متعلق به امسال نیست و مربوط به سه سال پیش است. پیش از این یک بار پلیس به درب خانه آمد و ما از پاک کردن شعارها خودداری کردیم و بدون درگیری از اینجا رفتند.»

بازتاب فیلم دیگری از سیده شهلا در حالی‌که دارد روی دیوار را مجدد «یاحسین (ع)» می‌نویسد، در شبکه‌های اجتماعی عاملی برای این بود که دوباره مورد توجه مخاطبان فضای مجازی باشد.

پارلمان آذربایجان در سال ۲۰۱۵ قانونی را مصوب کرده است که دیوارنویسی و برافراشتن پرچم مذهبی را ممنوع می‌کند. این محدودیت‌ها فقط شامل شیعیان آذربایجان است و تاکنون پلیس به چند خانه حمله کرده است.

41146_925

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها