|

خبر خوش رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران: اصلاح مصوبه‌ افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی قطعی است.

لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زنهار؛ حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: درست است که هیات تطبیق قوانین بازوی مشورتی ریاست مجلس است اما وقتی رای ابطال این هیات به رئیس مجلس می‌رسد و ایشان این رای را تایید می‌کند، دیگر برای دولت لازم‌الاجراست.

دولت به رای هیات تطبیق قوانین مجلس واکنش نشان داد؛ رای این هیات در سی خرداد، ابطالِ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری بود اما یک روز بعد، شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد «هیات تطبیق جایگاه ابطال مصوبات هیات دولت را ندارد.»

در بخشی از این اطلاعیه، هیات تطبیق قوانین مجلس از اختیار تشخیصی مبرا دانسته شده و آمده است: «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، به موجب «قانون اجرای اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوطه، بازوی مشورتی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی برای حسن انجام وظایف محوله در دو اصل مذکور قانون اساسی است. این هیات بر اساس قانون و رویه‌های پیشین نظرات خود را در خصوص مصوبات هیات دولت به ریاست محترم مجلس اعلام می‌کند و اگر جمع‌بندی رئیس مجلس بر این بود که مصوبه مغایرتی با قوانین دارد، ایشان در مکاتبه با رئیس‌جمهور خواستار اصلاحیه و بازنگری در مصوبه مربوطه می‌شود. لذا هیات تطبیق از جایگاهی برای ابطال مصوبات هیات وزیران برخوردار نیست.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها