|

رتبه بندی معلمان تا پایان سال 1400 اجرایی می شود؟

تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال مسئله رتبه‌بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

لینک کوتاه کپی شد

 رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایراداتی که از سوی شورای نگهبان به رتبه‌بندی معلمان وارد شده است به زودی برطرف و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید اجرایی شود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فارس؛ علیرضا پاک فطرت در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان اظهارداشت: وزارت آموزش و پرورش را مادر و مرجع تمام وزارت خانه‌های کشور می‌دانیم و نقشی که سیستم تعلیم و تربیت در راستای رشد کشور می‌تواند ایفا کند بی‌بدیل و بی‌جایگزین است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: باور داریم توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و در راستان این امر مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به این مساله داشته است.

پاک فطرت گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان را که سال‌ها مغفول مانده بود، مجلس یازدهم پیگیری کرده و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان بهمن یا قبل از عید امسال مسئله رتبه‌بندی معلمان برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: رئیس‌جمهور نیز همواره بر نظام هماهنگ پرداخت عادلانه تاکید کرده است و نسبت به تهیه و ارائه لایحه‌ای به مجلس برای تحول نظام پرداخت عمومی قول مساعد داده‌اند.

پاک فطرت گفت: اعتقاد داریم حقوق و دستمزد را باید به راندمان، سختی و ارزش کار داد و تعیین حقوق صرفا با تکیه بر ساعات کاری باعث کاهش انگیزه و کیفیت کار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نخبگان را وارد آموزش و پرورش کنیم گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: آسیب‌شناسی مسائل تربیتی و آموزشی آموزش و پرورش باید در اولویت کار مسئولین این سیستم قرار گیرد تا بدانیم چرا در این نقطه ایستاده‌ایم و چه راهکار‌هایی برای برون رفت از آن داریم.

پاک فطرت گفت: کمی سازی آموزش و نمره‌گذاری کار دانش‌آموزان یک آفت بزرگ برای آموزش و پرورش است و باعث اضطراب تحصیلی و گا‌ها حتی ترک تحصیلی می‌شود.

وی گفت: مسائل تربیتی باید محور اصلی فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس باشد تا دانش‌آموزانی اخلاق مدار و فعال و متعهد به ارزش‌های اسلامی در جامعه تربیت کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها