|

تذکر به وزیر آموزش و پرورش: قصه پرغصه رتبه بندی معلمان را پایان دهید

حسن لطفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود از وزیر آموزش و پرورش خواست تکلیف رتبه بندی معلمان را هر چه سریعتر مشخص کنند.

لینک کوتاه کپی شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر جدید آموزش و پرورش خواست که با تلاش شبانه‌روزی خود، موضوعات رتبه بندی معلمان، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و خرید خدمت و نهضتی‌ها را پایان دهید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا، حسن لطفی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) براساس مقدس‌ترین مفاهیم یعنی آزادی، برادری و برابری شکل گرفت.

نماینده مردم رزن (استان همدان) در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث آزادی به برکت خون شهدا، رهبری مقام معظم رهبری، مجاهدت‌های خالصانه نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی هم اکنون دارای کشوری آزاد، مستقل و مقتدر هستیم که نمونه‌ای برای استقلال و آزادی کشورهای دربند است.

لطفی عنوان کرد: تورم افسارگسیخته و گرانی‌های لحظه‌ای، فاصله طبقاتی، حقوق‌های نجومی، بوروکراسی پیچیده اداری، عدم توزیع عادلانه ثروت در کشور، عدالت را خدشه دار کرده و مردم را به ستوه آورده است. امروز دستگاه‌های اجرایی فربه‌تر از گذشته، پاسخگو نیست و مجلس هم هیچ ابزار نظارتی برای آن نداشته و ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه، شهرداری کلانشهرها و شرکت های تابعه، بانک‌های خصوصی و دولتی و هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌های دولتی، بنیادها و شرکت‌های تابعه که عمده اقتصاد کشور را در اختیار دارند، به هیچ کس پاسخگو نبوده و نیستند.

عضو کمیسیون اجتماعی از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواست هرچه سریع‌تر تدابیری برای نظارت و پیشگیری از فساد بیاندیشد. لطفی، افزود: سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران و صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های تابعه که حاصل دسترنج کارگران و بازنشستگان هستند، به نام کارگران و به کام مافیای موجود در آنها فعالیت می‌کنند و هیچ کدام از کارگران و بازنشستگان عضو هیات مدیره صندوق‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های تابعه آن نیستند.

وی عنوان کرد: وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی نسبت به تعیین تکلیف سهام کارگران و بازنشستگان در سازمان‌های خودشان اقدام کرده و به داد کارگران و بازنشستگان شهرستان‌های رزن و درگزین و کل کشور که هر روز سفره آنها کوچک‌تر می‌شود، برسد.

نماینده مردم رزن (استان همدان) در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به هیأت رییسه مجلس، گفت: قرار بود ۱۹ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ به مناطق محروم کشور تخصیص داده شود؛ الیاس نادران در کمیسیون تلفیق این را به سازمان برنامه ابلاغ کرده و این سازمان مدعی شد چون با امضای رییس مجلس نیست، قبول نمی‌کند که من و ۴۱ نفر از نمایندگان درخواست کردیم این موضوع اجرا شود اما هیأت رییسه مجلس هیچ توجهی به آن نکرد.

لطفی در تذکری به وزیر کشاورزی افزود: کشاورزان زحمتکش اسیر سیاست‌های غلط وزارت کشاورزی، فاقد هرگونه بیمه و امکانات رفاهی و آسایش هستند. عدم ثبات قیمت محصولات کشاورزی، گرانی مواد اولیه و وجود دلالان در بازار کشاورزی باعث ورشکستگی آنها و دامداران شده و مجبور شده‌اند دام‌های خود را به قیمت ارزان بفروشند که نیاز است به داد کشاورزان و دامداران شهرستان‌های رزن و درگزین برسید.

وی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: با تلاش شبانه روزی خود قصه پرغصه رتبه بندی معلمان، تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و خرید خدمت و نهضتی‌ها را پایان دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • سیاوش ارسالی در

    سه تا چهار میلیون افزایشی به حقوق فرهنگیان در لایحه رتبه بندی یک ظلم اشکار وتحقیر وبی انگیزگی در حق این قشر فقیر که سالیان سال در زیر خط فقر زندگی میکنند وبه همراه خانواده هایشان انتظار واسترس اجرای لایحه رتبه بندی برای اجرای عدالت میکشند در صورتی بعد سالها ویکسال انتظار و منتظر تصمیم مجلس ماندن حرف از دو سه میلیون تومان افزایشی میزنند که این مبلغ فقط در یک اجرای فوق العاده ویژه ۵ میلیون به حقوق کارمندان دیگر ادارات اضافه کردند کا با وجود خط فقر ۱۲ میلیون حداقل حقوق دیگر کارمندان ۱۹ میلیون وحداگثر بالای ۵۰ میلیون هستند و این فرهنگییان هستن و که حقوق شان زیر خط فقر و۵الی۶ میلیون میگیرند اگر بعد از اجرای لایحه رتبه بندی حداقل بالای ۱۹ میلیون تومان نرسد بجز سرخوردگی وتحقیر این قشر بعد از مدتها انتظار استرس وامید هیچ مشکلی مخصوصا مشکلات معیشتی درایام تورم سرسام آور ثانیه ای حل نخواهد کرد ونه فاصله و عدالت پرداخت با دیگر کارمندان به غیر از مزایایی چند میلیونی ماهیانه آنها حل میکند امیدوارم مسولیت ذیربط فکر نکنند با افزایش دوسه میلیونی با اجرای لایحه رتبه بندی مشکلات معلمان را حل کر ه اند بدانند افزایش حداقل۱۰ میلیون برای فرهنگیان علاوه بر اینکه هیچ مشکلی حل نمیشود بلکه بعد از مدتها امید بستن به این لایحه باعث سرخوردگی بیشتر وبی انگیزگی وبی میلی و همچنان تحقیر شرمندگی بیشتر این قشر در مقابل زن و بچه ودیگران میشود در صورتی که حقوق ودستمزد یک جوشکار و یک راننده بیل بجز مزایا ۳۲ میلیون تومان با کارکرد۲۰روز کار ۱۰ روز مرخصی یعنی حقوق ۲۰ روز آنها میباشد امیدوارم افزایشی طوری باشد که معلمان بتوانند در شان ومنزلت شغل شریف یک معلم زندگی کنند نه طور دیگر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها