|

ترمیم مو به روش HRT چگونه انجام می شود؟

روش HRT بهترین روش کاشت مو است در این روش الیاف مو در پوسته ای مثل پوست سر تولید می شود و در زمان کاشت به محل مورد نظر پیوند زده می شود.

لینک کوتاه کپی شد

کاشت موی مصنوعی با چسب طرفداران بسیاری پیدا کرده است. هر کدام از روش های کاشت مصنوعی و کاشت موی طبیعی باید بر اساس شرایط متقاضی و نوع مشکل او انتخاب شوند. از این رو مراجعه به کلینیک و پزشک جهت انجام این کار فرد را از نتیجه آن مطمئن خواهد کرد. برخی از افراد به دلایل بسیاری از جمله عدم وجود بانک موی مناسب، قادر به کاشت موی طبیعی نیستند. از این رو پزشک به آنها کاشت مو به روش مصنوعی برای آقایان و بانوان را پیشنهاد می دهد.

 کاشت مو با چسب های مخصوص کراتین و طی یک جلسه انجام می شود. همچنین نتیجه این روش کاشت دائمی نیست و موها رشد طبیعی ندارند. این روش هزینه های کمتری نسبت به کاشت موی طبیعی دارد و این امر در افزایش متقاضیان این روش بی تاثیر نیست. در ادامه این مقاله در خصوص این روش کاشت جزئیات بیشتری را بازگو خواهیم کرد.

دلایل استفاده از کاشت موی مصنوعی

دلایل انجام هر عمل زیبایی متفاوت است و حضور در جلسات مشاوره با پزشک قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی امری واجب و ضروری عنوان می شود. در این جلسات معاینات دقیقی روی بیمار صورت می گیرد و بر اساس آن روش های کاشت مو توسط پزشک پیشنهاد می شود. کاشت موی مصنوعی مردانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این دلایل را بررسی می کنیم.

  • کم پشتی موها : در برخی از مواقع ریزش مو با دارو یا سایر روش های ترمیمی درمان نمی شود و فرد با کم پشتی موهای خود مواجه خواهد شد. از این رو کاشت موی مصنوعی با چسب گزینه ای مناسب است.
  • طاسی کامل : افرادی که به طور کامل طاسی را تجربه می کنند، جهت برگرداندن زیبایی و اعتماد به نفس خود تقاضای کاشت موی مصنوعی با چسب را دارند.
  • عدم وجود بانک موی مناسب : یکی از مهمترین دلایل انتخاب کاشت موی مصنوعی با چسب، عدم وجود بانک موی مناسب در سر افراد است. در این صورت اگر کاشت مو به روش طبیعی نیز انجام شود، نتیجه ای به همراه نخواهد داشت و موها مجددا دچار ریزش می شوند.
  • نگرانی در مورد عدم رشد مجدد موها با برداشت موها از بانک مو : برخی از افراد به دلیل برداشت موهای سالم خود جهت پیوند، نگران عدم رشد مجدد آنها هستند. این نگرانی سبب می شود تا آنها کاشت مو به روش مصنوعی را برگزینند.
  • کاهش هزینه ها : هزینه کاشت موی طبیعی به دلیل دقت و ظرافت بالایی که دارد به طبع از کاشت موی مصنوعی بیشتر است. برخی از افراد به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت هزینه ها، کاشت موی مصنوعی چسبی را انتخاب می کنند.
  • نگرانی در خصوص نتایج کاشت مو : نتایج کاشت مو مصنوعی مشخص است. زیرا موها رشد طبیعی ندارند و شامل الیاف های مصنوعی هستند. از این رو دیگر نگرانی در مورد نتیجه کار وجود نخواهد داشت.

چگونگی انجام کاشت موی مصنوعی به روش HRT

بهترین روش کاشت موی مصنوعی در چند سال اخیر کاشت به روش HRT است. در این روش دیگر نیازی به گذاشتن کلاه گیس و نگرانی در مورد کنده شدن آن وجود ندارد. زیرا الیاف های موی مصنوعی در پوسته ای مانند پوست سر تولید می شوند و در زمان کاشت به محل مورد نظر پیوند زده خواهند شد. این الیاف ها بسیار شبیه به موی طبیعی خود فرد هستند و در رنگ، نوع و اندازه با آن مطابقت دارند. به همین دلیل بعد از کاشت مو به روش HRT تشخیص موی طبیعی با مصنوعی کاری سخت خواهد بود.

در این روش موها به صورت واحدی در محل های طاس یا کم پشت سر که پزشک از قبل شکاف کوچکی ایجاد کرده است؛ کاشته می شوند. پزشک قبل از ایجاد برش های میکرو در سر، از بی حسی موضعی استفاده می کند که مراجعه کننده در زمان پیوند متوجه دردی نشود. الیاف های مصنوعی نانو در هر شکاف از طریق چسب های مخصوص کراتین چسبانده می شوند تا مراحل پیوند موی مصنوعی با روش HRT به اتمام برسد.

image_cb466054a415084ddbbb2608f951d05776a49aaa

فرق بین کاشت موی مصنوعی چسبی با کاشت موی طبیعی

تفاوت های کاشت موی مصنوعی با چسب و کاشت موی طبیعی در جلسات مشاوره قبل از عمل به طور کامل باید توسط پزشک عنوان شود. در کلینیک رویان سلامت پزشکان به دلیل وجدان کاری بالا، تمامی مزایا و معایب این روش ها را ذکر می کنند تا مخاطب با توجه به شرایط خود تصمیم درستی بگیرد. این تفاوت ها به صورت زیر بیان می شوند.

  • کاشت موی طبیعی در چند جلسه انجام می شود. اما کاشت موی مصنوعی به یک جلسه زمان نیاز دارد.
  • در کاشت به روش طبیعی موهای فرد مجددا رشد خواهند کرد اما در کاشت مصنوعی با چسب امکان رشد موها وجود ندارد.
  • موهای کاشته شده در پیوند موی طبیعی، موهای خود فرد هستند اما در کاشت موی مصنوعی با چسب از الیاف نانو استفاده می شود.
  • موهای کاشته شده با روش طبیعی برخلاف روش کاشت مو مصنوعی، دارای دوران نقاهت طولانی هستند.
  • کاشت مو با روش طبیعی گران تر از روش مصنوعی است.
  • در روش مصنوعی از چسب برای پیوند استفاده می شود در صورتی که در روش طبیعی گرافت های مو از طریق دستگاه در برش های ایجاد شده قرار می گیرند.
  • نتیجه کاشت مو طبیعی دائم است در صورتی که کاشت موی مصنوعی حداکثر 10 سال دوام دارد.
  • در کاشت موی طبیعی نیازی به ترمیم نیست در صورتی که کاشت موی مصنوعی با چسب به دوره های ترمیمی نیاز دارد.

تفاوت بین پروتز مو با کاشت موی مصنوعی

پروتز ها یکی از روش های کاشت مو با چسب هستند که با کاشت موی HRT تفاوت دارند. در واقع پروتز مو به تارهای موی مصنوعی گفته می شود که روی پارچه ای مشبک وصل می شوند. این تارها با حجم درخواستی مشتری روی این پارچه های ظریف قرار می گیرند. سپس پزشک این لایه را روی نواحی طاس سر مراجعه کننده می چسباند.اما در کاشت موی مصنوعی با چسب هر کدام از تارهای مو به صورت جداگانه داخل پوست سر کاشته خواهند شد. از این رو دوام و ماندگاری این روش نسبت به پروتز های مو بیشتر است.

 به دلیل سختی کاشت موی مصنوعی، هزینه های کاشت آن با پروتز یکی نیست و بیشتر از آن در نظر گرفته می شود. با این حال اگر مخاطبان روش پروتز را انتخاب کنند باید علاوه بر هزینه کاشت، هزینه های ترمیم و نگهداری از آن را در هر دوره بپردازند. از این رو برای آنان مقرون به صرفه نخواهد بود.

در حالت کلی قبل از انجام هر کدام از این روش ها باید مشورت های لازم با پزشک متخصص صورت گیرد تا بهترین روش به مخاطب پیشنهاد شود. در کلینیک رویان سلامت این مشاوره ها به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد تا نتیجه کاشت مو برای مراجعه کننده با رضایت کامل همراه باشد.

image_1d27654498472de7ddeefe8aac212b11c95e32e3

توصیه های مراقبتی بعد از کاشت موی مصنوعی با چسب

انجام مراقبت های زیر بعد از کاشت موی مصنوعی برای زنان و مردان در تهران با چسب ضروری است.

  • از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهابی با تجویز پزشک استفاده شود.
  • مسکن ها در صورت لزوم مصرف شوند.
  • شستشوی موها با روش پیشنهادی پزشک صورت گیرد.
  • از شانه کردن خشن و هر گونه فشار به موها پرهیز شود.
  • از مصرف الکل و دخانیات جهت بهبودی سریع تر زخم ها، پرهیز شود.
  • پاکسازی سر با محصولات پیشنهادی توسط پزشک انجام شود.
  • رنگ کردن، استفاده از اتو و سشوار به حداقل برسد.
  • باید از شستشوی مکرر و بی رویه موها پرهیز شود.

کاشت موی مصنوعی  با چسب روشی بسیار مقرون به صرفه و طولانی مدت است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. در این روش به جای گرافت های موی طبیعی فرد، الیاف مصنوعی در زمان کاشت به کار می روند.  از آنجایی که امکان کاشت موی طبیعی برای هم افراد وجود ندارد و بانک موی برخی از مراجعه کنندگان مناسب نیست، این روش کاشت به آنها پیشنهاد می شود. افرادی که دچار ریزش موی دائمی هستند یا در دوره های شیمی درمانی به سر می برند نیز کاندیدای مناسبی برای این روش در نظر گرفته می شوند.  کاشت به روش مصنوعی به صورت کلاه گیس و الیاف نانو اجرا می شود. با این حال الیاف نانو ماندگاری طولانی تری دارند و بسیار نزدیک به موی طبیعی فرد هستند.

چه اقدامات احتیاطی باید پس از کاشت موی مصنوعی انجام شود؟

این اقدامات تا حدودی مانند کاشت مو به روش طبیعی است. بعد از این عمل باید موها در یک جهت شانه شوند، از ماساژ سر خودداری گردد و رنگ کردن شیمیایی موها کاهش پیدا کند. همچنین شستشوی سر باید با ملایمت انجام شود.

کاشت موی مصنوعی برای چه افرادی مناسب است؟

این روش زیبایی به افرادی که از بانک موی مناسبی برخوردار نیستند، توصیه می شود. همچنین کسانی که دچار ریزش مو هستند یا از بیماری های خاصی رنج می برند، این روش را برای پرپشتی موهای خود انتخاب می کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها