|

معیار های انتخاب بهترین اورژانس خصوصی

برای اینکه بتوانید بهترین شرکت آمبولانس خصوصی را پیدا کنید لازم است معیار های انتخاب بهترین آمبولانس خصوصی را بشناسید.

لینک کوتاه کپی شد

آمبولانس های خصوصی بخش بزرگی از کادر درمان در بسیاری از کشورها از جمله ایران محسوب می شوند. اگر چه اولویت اصلی در فوریت های پزشکی با آمبولانس های دولتی است، اما با این حال آمبولانس های خصوصی کمک بزرگی برای سیستم بهداشت کشور در شهر های مختلف هستند و بسیاری از خدمات آمبولانسی را پوشش می دهند. در این مطلب معیار های انتخاب بهترین آمبولانس خصوصی را معرفی می کنیم.

این معیار ها به شما کمک خواهند کرد تا بدانید اصولا وظایف آمبولانس خصوصی شامل چه مواردی می شود و بهترین آمبولانس خصوصی باید چه شرایطی داشته باشد. در نتیجه اگر به دنبال بهترین شرکت آمبولانس خصوصی هستید،‌ خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

وظایف اورژانس خصوصی

برای آن که بتوانیم بهترین آمبولانس خصوصی را پیدا کنیم، قبل از هر چیز لازم است تا با وظایف آمبولانس خصوصی آشنا شویم. در مقایسه با آمبولانس های دولتی، آمبولانس های خصوصی خدمات بیشتر و متنوع تری را پوشش می دهند.

در واقع آمبولانس های دولتی به غیر از رسیدگی به محل حادثه در یک فوریت پزشکی و انتقال بیمار به نزدیک ترین بیمارستان دولتی، هیچ وظیفه دیگری ندارند و ماموریت آن ها تنها شامل همین موقعیت می شود.

اما آمبولانس های خصوصی علاوه بر انتقال بیمار از محل حادثه به بیمارستان دلخواه‌ (دولتی یا خصوصی)، کار انتقال بیمار بین دو بیمارستان، انتقال بیمار بین شهر ها، استان ها و حتی کشور های مختلف، ارسال تیم پزشکی برای درمان در منزل، استقرار در محل برای پیشگیری از حوادث و غیره را نیز انجام می دهند.

البته لازم به ذکر است که طبق قانون اورژانس های خصوصی اجازه حمل جسد را ندارند و این یعنی در همه نقاط ایران، تنها از ماشین مخصوص حمل جسد برای انتقال اجساد باید استفاده شود و آمبولانس خصوصی اجازه فعالیت در این زمینه را ندارد.

بهترین شرکت آمبولانس خصوصی کدام است

همانطور که می دانید، برخلاف آمبولانس های دولتی که همگی آن ها تحت سیستم یکپارچه و توسط دولت اداره می شوند،‌ آمبولانس های خصوصی توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند و هر کدام از آن ها شرایط خاص خودشان را دارند.

مانند سایر خدماتی که توسط بخش خصوصی ارائه می شوند،‌‌ شرکت های آمبولانس خصوصی نیز با هم در رقابت هستند تا بتوانند خود را به عنوان بهترین شرکت آمبولانس خصوصی معرفی کنند. به عنوان مثال آمبولانس خصوصی پارس امداد یکی از با سابقه ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات آمبولانسی است و توانسته طیف وسیعی از خدمات پزشکی را با بهترین کیفیت ممکن به شهروندان ارائه دهد.

image_15b5426016d67d6b397bb2c446f5bf7625690941

ویژگی های بهترین اورژانس خصوصی

در ادامه معیار هایی را که بهترین شرکت اورژانس خصوصی را از سایر شرکت ها جدا می کند معرفی کرده ایم:

  • سرعت عمل بالا

بدیهی است که اولین وظیفه ای که از بهترین اورژانس خصوصی انتظار می رود این است که سرعت عمل بالایی در ارائه خدمات و ارسال آمبولانس به محل مورد نظر داشته باشد. در اغلب موارد افراد وقتی به آمبولانس زنگ می زنند که یک خطر جدی و حیاتی جان مصدوم را تهدید می کند.

در نتیجه آمبولانس باید بتواند در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برساند تا بتواند از گسترش آسیب و حتی مرگ بیمار جلوگیری کند. یکی از مواردی که باعث می شود تا آمبولانس های خصوصی سرعت عمل بالایی داشته باشند، برخورداری از تعداد زیادی آمبولانس در سطح شهر است.

به همین دلیل است که شرکت پارس امداد در تمامی مناطق غرب،‌ شرق، شمال و جنوب تهران آمبولانس های آماده به کار دارد تا بتواند تمامی تماس های سطح شهر را پوشش دهد و در کمترین زمان ممکن نیروی امدادی را اعزام کند.

  • تکنسین های با تجربه و ماهر

فعالیت در شغل تکنسین آمبولانس، یکی از مشاغل سخت و چالش برانگیزی است که نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. از همین رو، یکی از مهم ترین ملاک های بهترین آمبولانس خصوصی سطح توانایی تکنسین های فعال در آن است.

تکنسین هایی که در آمبولانس فعالیت می کنند در واقع در خط مقدم نجات جان شهروندان قرار دارند و باید از سطح فوق العاده ای از مهارت های پزشکی، آمادگی بدنی، مهارت های ارتباطی و قدرت تصمیم گیری برخوردار باشند.

  • برخورداری از تجهیزات کامل

هر چقدر که پرسنل فعال در یک آمبولانس آموزش دیده و حرفه ای باشند، باز هم بدون تجهیزات و امکانات کافی ممکن است نتوانند جان فرد مصدوم را نجات دهند. آمبولانس های خصوصی مثل آمبولانس های دولتی، باید از تمامی امکانات اساسی برای نجات جان بیماران در شرایط بحرانی برخوردار باشند.

اما علاوه بر آن چیزی که باعث می شود یک شرکت اورژانس خصوصی نسبت به سایر شرکت ها برتری داشته باشد، داشتن تجهیزات تخصصی است که برای رسیدگی به بیماران در شرایط خاص لازم است.

به عنوان مثال برای انتقال نوزادان نارس، نیاز به دستگاه ها و تجهیزات تخصصی است که برای نوزادان طراحی شده اند. بدون این امکانات، شرایط انتقال امن نوزاد از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر وجود ندارد و این فقط بهترین اورژانس های خصوصی هستند که آمبولانس های اختصاصی حمل نوزاد را به شهروندان ارائه می دهند.

  • برخورد مطلوب با مشتری

در شرایط بحرانی و زمانی که جان یک فرد در خطر است، حفظ آرامش و تفکر منطقی برای اکثر ما سخت خواهد بود. در نتیجه نحوه برخورد تکنسین آمبولانس می تواند نقش فوق العاده مهمی در ایجاد آرامش در فضا داشته باشد.

تکنسین های آمبولانس باید بتوانند با فرد مصدوم احساس همدلی داشته باشند و همچنین به اطرافیان او که در صحنه حاضر هستند، آرامش خاطر بدهند و رفتار آن ها را مدیریت کنند. همچنین در مواقعی لازم خواهد بود تا افراد حاضر در صحنه به کار درمان و امداد اولیه کمک کنند.

در این شرایط به تکنسین های آمبولانس باید با رفتار حرفه ای و قدرت رهبری خود از همه امکانات موجود استفاده کنند تا جان مصدوم را نجات دهند و اقدامات لازم برای حفظ سلامت او را انجام دهند.

image_31b9636871491ed5a64600f1c56e0566ab4a8015

  • تنوع بالا در انواع آمبولانس ها

علاوه بر آمبولانس های عادی که برای رسیدگی به اکثر تماس های مراکز خدمات آمبولانس استفاده می شوند، شرکت های آمبولانس خصوصی باید آمبولانس های متنوعی برای شرایط خاص نیز داشته باشند.

در این مطلب به آمبولانس مخصوص حمل نوزادان که به آمبولانس NICU مشهور هستند اشاره کردیم. علاوه بر آن، آمبولانس های هوایی که شامل هلی کوپتر و جت می شوند نیز جزو خدمات آمبولانس خصوصی هستند.

این آمبولانس ها برای جا به جایی بیماران در شرایط خاص و با حداکثر سرعت ممکن استفاده می شوند و به همین دلیل، علی رغم هزینه نسبتا زیاد آن ها گاهی بهترین گزینه برای نجات جان بیماران هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها