|

خرید قطعات دستگاه پولساز (ماینر) در ایران ماین

ایران ماین

وب سایت ایران ماین به صورت قانونی در حوزه ماینر و ارزهای دیجیتال فعالیت می کند و دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

لینک کوتاه کپی شد

قطعات ماینر ارزان در ایران ماین

شما می توانید برای خرید قطعات ماینر به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید این شرکت به صورت قانونی در حوزه ماینر و ارزهای دیجیتال فعالیت می کند که دارای مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. قطعات ماینر باکیفیت باعث می شود تا شما به سودآوری بیشتری برسید.

زیرا قطعات بسیاری زیادی وجود دارد که کیفیت لازم را ندارند و باعث میشوند تا افرادی که عملیات ماینینگ را انجام می دهند از سود خود کاسته و خرج تعمیر قطعات دستگاه خود کنند. ایران ماین این فرصت را به شما می دهد تا از قطعات ماینر با کیفیت استفاده کنید. 

برای خرید دستگاه ماینر ارزان میتوانید به وب سایت ایران ماین سر بزنید تا دستگاه های ماینر را به صورت قانونی و گارانتی 6 ماهه خرید کنید.

قطعات اصلی ماینر را میتوان به صورت زیر تشریح کرد :

مادربرد:

 برد، مدار چاپی است که بخش های مختلف کامپیوتر مانند پردازنده و حافظه اصلی روی آن نصب می شود. تمام سخت افزاهای مادر برد از درگاه هایPcIe  پشتیبانی می کنند. زمانی که تعداد سخت افزارهای کارت گرافیگ افزایش پیدا کند باعث کمبود درگاه های PCIe می شود بزرگ بودن سیستم خنک کننده را در خصوص نصب فیزیکی آن را به ارمغان آورد.

به عنوان مثال مادربرد B250 Mining Expert board که محصول شرکت ایسوس است  که یکی از بهترین انتخاب ها برای تشکیل یک سیستم ماینینگ به شمار می رود. مادربرد ایسوس می تواند از 19 کارت گرافیک و 3 منبع تغذیه به صورت مستقل پشتیبانی کند که این پتانسیل مهمی برای ارتقا، سیسیتم ماینینگ محسوب می شود.

اگر بخواهیم مادربرد قدرتمند دیگری را نام ببریم میتوانیم به مادربرد +H110 Pro BTC که ساخت شرکت Asrock است و با پشتیبانی از 13 درگاه کارت گرافیک و یک درگاه منبع تغذیه اشاره کرد. این مادربرد میتواند برای کسانی که قصد ایجاد مزرعه کوچک را دارند انتخاب مناسبی باشد.

در آخر هم میتوان به مادربرد  TB250-BTC  اشاره کرد که ساخت شرکت Biostar است و از 4 کارت گرافیک و از یک سوکت پردازنده پشتیانی می کند و می مادربرد قدرتمندی محسوب می شود و می تواند انتخاب سوم برای کاربران باشد.

پردازنده مرکزی(CPU):

پردازنده مرکزی در سیستم های استخراج ارزهای دیجیتال  اهمیت بالایی دارد.  بخش بزرگی از ضریب نرخ هش و محاسبه معادلات ریاضی مستقیماً توسط سخت افزار کارت گرافیک انجام می شود و CPU در بسیاری از مراحل بیکار است ، بنابراین تمرکز سرمایه گذاری در بستر استخراج باید بر اساس تراشه های شتاب گرافیکی باشد.

حافظه (RAM):

 یکی از مهم ترین بخش ها حافظه محسوب می شود.  فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال وابستگی زیادی به حافظه اصلی دارد. البته، از آنجا که بخش قابل توجهی از فرایند توسط کارت های گرافیک انجام می شود ، باید ظرفیت حافظه اصلی سیستم ، یعنی RAM مفید را افزایش دهید.

حافظه اصلی استخراج کننده به طور کلی به سیستم عامل و نرم افزار استخراج مورد استفاده بازگردانده می شود. بر این اساس ، چهار گیگابایت حافظه اصلی  برای چارچوب نرم افزاری لینوکس کاملاً کافی است و این مقدار برای ویندوز برابر با مشخصات حداقل واقعی می‌باشد. اکثر سیستم های استخراج ارز رمزنگاری شده بر اساس سیستم عامل لینوکس پیکربندی شده اند ، بنابراین خرید ماژول 4 گیگابایتی DDR3 الزامات مربوطه را برآورده می کند و نیازی به استفاده از حافظه گران قیمت با فرکانس بالا DDR4 نیست.

کارت گرافیک(GPU):

 یکی از اصلی ترین قطعات ماینر، کارت گرافیک محسوب می شود که با فراهم کردن نرخ هش مستقیم در فرآیند استخراج نقش دارد. به طور کلی ، سخت افزار کارت گرافیک با فرکانس بالا می تواند عملکرد را در فرآیند استخراج ارز دیجیتال کمی بهبود بخشد. حجم ذخیره سازی اطلاعات در حال حاضر چندان مهم نیست و فضای بیش از چهار گیگابایت در قدرت سخت افزاری هیچ تفاوت عملی ایجاد نمی کند. با افزایش مشکل حل معادلات ریاضی و افزایش پیچیدگی الگوریتم های استخراج ارزهای دیجیتال (به ویژه بیت کوین) ، در آینده به ظرفیت حافظه ویدئویی بیشتری نیاز است.

 انتخاب اول افرادی است که قصد ایجاد سیسستم مایننیگ دارند وRx580 و Rx570 سخت افزارهای کارت گرافیک 

 از کارت Rx580  پارامترهای اشاره شده را در بهترین حالت ممکن برای یک سیستم ماینینگ فراهم می کنند.  قدرت پردازش

 تنها 4 درصد بیشتر است و میزان انرژِی مصرفی کمتری هم دارد.Rx570

به طور کلی ، سخت افزار کارت گرافیک با فرکانس بالا می تواند عملکرد را در فرآیند استخراج ارز دیجیتال کمی بهبود بخشد. حجم ذخیره سازی اطلاعات در حال حاضر چندان مهم نیست و فضای بیش از چهار گیگابایت در قدرت سخت افزاری هیچ تفاوت عملی ایجاد نمی کند. با افزایش مشکل حل معادلات ریاضی و افزایش پیچیدگی الگوریتم های استخراج ارزهای رمزنگاری شده (به ویژه بیت کوین) ، در آینده به ظرفیت حافظه ویدئویی بیشتری نیاز است.

یک کارت گرافیک باید فضای کافی برای نگهداری حجم زیاد فایل را داشته باشد. چهار گیگابایت کارت گرافیک برای استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مانند اتریوم کافی است. کارت گرافیک های هشت گیگابایتی اغلب از تراشه های حافظه با فرکانس بالاتری نسبت به نمونه های چهار گیگابایتی  برخودار هستند.

منبع تغذیه (PSU):

دستگاه های منبع تغذیه به دلیل عملکرد مداوم و منبع تغذیه سیستم بسیار مهم هستند و بی احتیاطی در تهیه و خرید آنها بدون شک فجایع مختلفی را در آینده به دنبال خواهد داشت. یک ریگ ماینینگ به طور کلی 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می کند و منبع یا منابع تغذیه باید توانایی تأمین برق را داشته باشد.

 به 750 وات انرژی لازم برای استخراج نیاز RX570یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال با تعداد شش کارت گرافیک

دارد و با خرید یک منبع تغذیه 1200 واتی هم انرژی مورد نیاز را تامین می کند و هم می توان تعداد پردازشگر را افزایش داد.

هش برد:

هش برد یکی از اصلی ترین قطعات ماینر حساب می شود. این بخش که جز بخش سخت افزاری محسوب می شود وظیفه استخراج

ارزهای دیجیتال را برعهده دارد. وظیفه هشبرد ماینر انجام پردازش های سنگین بوده و در کل هش برد ماینر از مابقی قطعات

دستگاه گران تر است و استهلاک بیشتری دارد. دستگاه های سری s9j ،s9k،s9i  دارای 3 واحد هش برد هستند.اگر به دلایلی

مختلفی هش برد دچار مشکلی شود، سرعت دستگاه یا میزان اسخراج کم یا به صروت کامل متوقف می شود.

پاور:

 یکی از اجزای اصلی هر ماینر، پاورمحسوب می شود. ماینرها هم همانند همه ی وسایل الکترونیکی نیازمندیم منبع تغذیه است

برای تامین برق مورد نیاز است. پاور ماینر APW7 که با ابعاد 206*110*62 و وزن 2 کیلوگرم است. ولتاژ ورودی  پاور APW7 بین 110 تا 264 ولت و با فرکانس 47 تا 63 هرتز و قدرت این پاور 220 ولت و جریان 1800 وات است. پاور ماینر به دلایلی همچون  نوسان شدید برق و دمای بالا باعث می شود پاور آسیب ببیند. پاور نقش برق رسانی به قسمت های ماینر را دارد و یکی دیگر از نقش های دیگر پاور برق AC را بگیرد و آن را برق DC قابل استفاده ماینرها تبدیل کند. پاور ماینر 1600 وات، پاور قدرتمندی است که با ابعاد 68*40*225 تولید شده است.

پاور ماینر

کابل دیتا:

این کابل وظیفه اتصال برد هش برد و دستگاه مادر را برعهده دارد. کابل دیتای هش برد دارای دو ردیف 10 تایی پین است که طول این کابل ها 20 سانتی متر می باشد.

چیپ:

 بر روی هر هش برد مجموعه ای به نام چیپ یا تراشه الکترونیکی وجود دارد که وظیفه رمزنگاری را بر عهده دارد.

رمزنگاری اطلاعات توسط مجموعه از چیپ ها انجام می شود  و این امر توسط الگوریتم ها انجام می شود. معروف ترین الگوریتم در جهان SHA-256  به شمار می رود که با این الگوریتم ارزهایی همچون بیت کوین، بیت کوین کش، کرون و غیره را استخراج کرد.

فن(خنک کننده):

وظیفه خنک کردن قطعات ماینر را برعهده دارد و می تواند دمای قطعات که به دلیل  کارکرد زیاد بالا رفته است را میتواند باعث کاهش دما شود.با کاهش دمای قطعات، طول عمر قطعات افزایش پیدا میکند و زمان بیشتری می توان از ماینرها استفاده کرد. فن 12*12 که با توان مصرفی 12 ولت و با 2.4 آمپر را می توانید برای ماینرهایی که از فن 12 سانتی متری استفاده میکنند، استفاده کنید.

شما می توانید فن ماینرارزان و با کیفیت را در ایران ماین مشاهده و خرید کنید زیرا فن یکی از مهم ترین قطعات ماینر می باشد که اگر فن شما کیفیت مطلوبی را داشته باشد باعث می شود تا دستگاه شما در دمای مناسب عملیات ماینینگ را انجام دهد و عمر دیگر قطعات نیز افزایش یابد زیرا اگر فن شما به خوبی کار نکند باعث میشود دستگاه در دمای بالا عملیات مایننیگ را انجام دهد و عمر قطعات دستگاه نیز کاهش یابد.

شما میتوانید برای خرید فن ماینر باکیفیت و ارزان به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید که ایران ماین نخستین تولید کننده دستگاه ماینر به صورت قانونی در ایران می باشد.

image_6d8d188ce9df2259db1218752f4c257aeeeb96ac

کابل برق:

اگر کابل برق مناسبی را برای ماینر خود انتخاب نکنید، به دلیل اینکه دستگاه ماینر توان مصرفی زیادی دارد ممکن است باعث آتش سوزی شود. یکی از عواملی که در کیفیت کابل برق تاثیر دارد، مبزان آلیاژ رشته های سیم در کابل می باشد و هرچقدر مس بیشتری در آلیاژ موجود در سیم ها به کار رفته است، رسانایی بیشتر است و جریان بیشتری را از خود عبور می دهد.

برای خرید اینترنتی کابل برق ماینر درجه یک و ارزان میتوانید به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید.

image_a399650da69ddc88207582538f277b19eb38e496

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها