|

راه اندازی بیت کوین - بهترین روش های نصب و راه اندازی فارم و ماینر

بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز است که به هیچ نهاد یا کشوری وابسته نیست و هرکس تنها با اتصال به شبکه میتواند بخشی از بیت‌کوین را از آن خود کند.

لینک کوتاه کپی شد

بیت کوین؛ واژه نام آشنای این روزهای دنیای ما که حداقل برای یکبار هم که شده به سرمایه‌گذاری بر روی آن فکر کرده‌ایم. چه بسا بسیاری به دنیای کریپتوکارنسی ورود کرده و سود قابل توجهی هم به جیب زده‌اند. تاریخ به ما میگوید از چیزی حدود 13 سال پیش بیت‌ کوین به عنوان یک ارز دیجیتال رونمایی شد و هر ساله با رشد چند درصدی، خود به یکی از بخش‌های بزرگ و مهم مالی امروزه تبدیل کرده است! محال است چنین رشدی افراد را به وسوسه نیاندازد تا به جرگه ماینرهای بیت کوین بپیوندند. استخراج بیت‌ کوین هم از کامپیوترهای پیش پا افتاده خانگی آغاز شده و حال به یک صنعت میلیارد دلاری تبدیل شده است. اینکه بخواهید به راه اندازی بیت کوین پرداخته و مزرعه ای از بیت کوین داشته باشید، نیازمند کسب اطلاعات و آگاهی بیشتری است.

در واقع استخراج بیت کوین این روزها شکل جدیدی از درآمدزایی‌ست، هرچند این مسئله که یک دستگاه تنها با مصرف برق به تولید ثروت بپردازد، امری پیچیده و عجیب است. اگر میخواهید به این عرصه ورود کنید؛ به تجهیزات زیادی احتیاج پیدا خواهید کرد.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا شما را با مفاهیم و جزئیاتی آشنا کنیم تا تمامی کاربران با هر میزان پیش‌زمینه‌ای که دارند؛ قادر به استفاده از آن باشند. از همین‌رو توصیه ما این است؛ برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

bitcoin-mining

از استخراج بیت کوین چه میدانید؟

وقتی صحبت از استخراج بیت کوین به میان می‌آید سوالات زیادی در ذهن شکل میگیرد اما یکی از مهم‌ترین آن که توسط تازه‌کاران مطرح می‌شود؛ این است؛ استخراج بیت کوین چیست؟ هر چند ما در وبلاگ فرادرس به طور جداگانه دراین خصوص صحبت کرده‌ایم اما خالی از لطف نیست در این بخش نیز از استخراج بیت کوین برای شما بگوییم.

استخراج بیت کوین را در ساده‌ترین حالت، میتوان به صورت زیر تعریف کرد:

بیت کوین یک ارز و شبکه کاملا غیرمتمرکز است که به هیچ نهاد، شرکت و یا حتی کشوری وابسته نیست! منظور از غیرمتمرکز بودن به این معنی‌ست که هیچکس مالک شبکه بیت کوین نیست و هیچکس قادر به کنترل آن، آن هم به تنهایی نمی‌باشد. از همین‌رو هرکس در هر جای دنیا تنها با اتصال به این شبکه میتواند بخشی از بیت‌کوین را از آن خود کند.

اصلی‌ترین دلیلی هم که باعث شده بیت کوین تا این اندازه پرطرفدار باشد نیز به همین غیرمتمرکز بودن آن برمیگردد. شبکه بیت کوین برای ادامه فعالیت خود به مردم و البته کاربرانش نیاز دارد نه هیچ کدام از نهادها و یا حتی یک شخص خاص!

استخراج بیت کوین نیز یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای کسب درآمد است. چه بسا که نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده و باعث ورود آنها به دنیای کریپتوکارنسی شده است.

معنی لغوی استخراج بیت کوین این است؛ پروسه‌ای که به تایید تراکنش‌های شبکه بیت کوین میپردازد!

در این پروسه کدهای بلاکچین مورد پردازش قرار گرفته و البته رمزگشایی می‌شوند. کاری بسیار سخت و زمانبر که برای انجام آن باید از سخت‌افزارهای بسیار قوی استفاده کرد. زمانی هم که پردازش هر کد بلاکچین به پایان رسید، مقدار مشخصی از بیت کوین به حساب شما واریز خواهد شد.

به این عملیات ماینینگ یا استخراج بیت کوین می‌گویند. فکر می‌کنید میتوانید در گروه ماینرها فعالیت کنید؟

حال میدانید بیت کوین چیست و حتی با استخراج بیت کوین نیز آشنا شده‌اید. اگر هنوز ابهاماتی از بیت کوین ذهن شما را مشغول کرده؛ توصیه داریم به بخش وبلاگ فرادرس سری بزنید. در مقاله‌ای جداگانه به تفصیل در این خصوص صحبت کرده‌ایم.

sfqvkffmujpp

امنیت شبکه بیت کوین

آن چیزی که بیش از همه در دنیای ارزهای دیجیتال اهمیت دارد، امنیت شبکه است. اینکه شما بدانید پولی که بر روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اید همواره در دسترس شماست، از مهم‌ترین مسائلی‌ست که افراد را به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر سوق می‌دهد.

در یک ارز دیجیتال نظیر بیت کوین که شبکه‌ای غیرمتمرکز است، برای انجام تراکنش‌ها، چه کسی به پشتیبانی آن میپردازد تا انتقال در بهترین شرایط انجام گیرد؟ چه کسی امنیت آن را برقرار می‌کند؟ خیلی ساده‌ست؛ ماینرها!

حواستان باشد که ماینرها این کار را محض رضای خدا انجام نداده و قطعا در این مسیر پولی به حسابشان واریز می‌شود. در واقع آنها با تهیه سخت‌افزارها و دستگاه‌های مورد نیاز و ارائه‌شان به شبکه بیت‌کوین در راستای حفظ امنیت این شبکه قدمی برمیدارند.

به عبارت ساده‌تر؛ ماینرها از طریق سخت‌افزارهایی که در اختیار دارند اجازه می‌دهند تا این شبکه همواره امن باقی بماند و تراکنش‌ها به سلامت به مقصد برسد. تقریبا میتوان گفت همان کاری که سرورها و کامپیوترهای بانکی در تراکنشات بانکی انجامش می‌دهند.

bitcoin-farm-2

منظور از مزرعه بیت کوین چیست؟

در ابتدای مقاله از مزرعه بیت کوین در راستای راه اندازی بیت کوین صحبت کردیم. اما منظور چیست؟ چرا از آن تحت عنوان مزرعه بیت کوین یاد میکنیم؟

خب این مسئله که راه اندازی بیت کوین و سرمایه گذاری در آن سود قابل توجهی را به همراه دارد، غیرقابل کتمان است! یک کسب و کار هیجان‌انگیز که هر لحظه ممکن است در آن میلیاردر شده و یا سرمایه‌تان را از دست بدهید. از طرفی خیلی از افراد تمایل دارند با خرید دستگاه‌های بیشتر، سود بیشتری را به جیب بزنند.

اما مسئله مهم دقیقا همینجاست؛ نمیتوانید تعداد زیادی از دستگاه‌های ماینر را در کنار هم، آن هم در یک فضای کوچک قرار دهید. میزان صدایی که این دستگاه‌ها تولید می‌کنند و میزان برق مصرفی‌شان به اندازه‌ای بالاست که قرار دادن آن در کنار هم فاجعه به بار می‌اورد. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران با خرید و یا اجاره سوله‌های بزرگ در خارج از شهر، نه تنها از آزار رساندن صدای دستگاه‌ها جلوگیری می‌کنند بلکه به کنترل هزینه‌های برق مصرفی میپردازند.

پس میتوان گفت؛ منظور از مزرعه بیت کوین همان مکانی‌ست که تعداد زیادی دستگاه ماینینگ در آن قرار گرفته و از امکانات اولیه‌ای نظیر تهویه، کولر و.. برخوردار است.

فکر می‌کنید میتوانید از پس تهیه چنین مکان و تجهیزاتی برآیید؟ از طرفی به استخراج بیت کوین با کارت گرافیک فکر کرده‌اید؟ شاید این اتفاق کمی حساسیت برانگیز باشد اما فرادرس آموزش استخراج بیت کوین با کارت گرافیک را برای شما فراهم آورده تا در هر لحظه از زندگی‌تان بتوانید پولی به جیب بزنید. کافیست سری به آموزش زیر در سایت فرادرس بزنید.

• برای مشاهده آموزش استخراج بیت کوین با کارت گرافیک — کلیک کنید

mayning-1024x683

برای راه‌اندازی یک مزرعه بیت کوین به چه امکاناتی نیاز داریم؟

وقتی صحبت از راه اندازی بیت کوین و مزرعه بیت کوین به میان می‌آید، آن چیزی که بیش از همه نظرها را به خود جلب می‌کند و به عنوان یک دغدغه مطرح می‌شود، چگونگی تامین میزان برق مورد نیاز است!

میدانید که میزان برق مصرفی دستگاه‌های ماینر فراتر از آن چیزی‌ست که حتی فکرش را می‌کنید. از همین‌رو باید آن را از یک جایی تامین نمود. به عنوان مثال؛ دستگاه‌هایی در ایران وجود دارد که چیزی حدود 1.5 تا 2 کیلووات برق در ساعت مصرف می‌کند. اگر نتوانید این میزان برق را تامین نمائید، توصیه ما این است که به سراغ راه‌ اندازی بیت کوین و مرزعه ارز دیجیتال نروید. نتیجه و سود قابل توجه را برای شما به همراه ندارد.

مسئله مهم بعدی که در خصوص این راه‌اندازی باید به آن توجه داشته باشید؛ آموزش چگونگی ساخت مزرعه بیت کوین و البته تامین فضای مربوطه است. حواستان باشد؛ فضایی که برای فارم بیت کوین در نظر میگیرید باید از رطوبت متعادل، گرد و خاک مناسب و البته دمایی خنک و مطلوب برخوردار باشد.

از طرفی در اختیار داشتن میزان ثابت و پایداری از اینترنت، مهم‌ترین شاخصه‌ای‌ست که برای راه‌اندازی فارم بیت کوین به آن احتیاج دارید. تمامی دستگاه‌های ماینر در مقابل گرد و غبار آسیب‌پذیر هستند و این مسئله منجر به کاهش عمر آنها میشود. پس اگر میخواهید از هزینه‌های احتمالی آینده جلوگیری کنید، از گرد و غبار دوری کنید.

این دستگاه‌ها به دلیل فعالیت زیاد بطور مداوم در حال ایجاد حرارت هستند، پس فراهم آوردن تجهیزات سرمایشی برای تهویه هوا و خنک‌سازی محیط امری الزامی به حساب می‌آید. چه بسا که در غیراینصورت به دلیل گرما و حرارت بالا، آتش سوزی رخ داده و ضررهای مالی و جانی غیرقابل جبرانی را متحمل خواهید شد.

cover-1200x639-1-1024x545

چگونه بیت کوین راه اندازی کنیم؟

 در سال 2009 و زمانی که بیت کوین اولین روزهای شروع فعالیت خود را میگذراند؛ به راحتی میتوانستید از CPU و پردازنده‌های معمولی برای استخراج آن استفاده کنید. بگونه‌ای که در طی سال‌های 2010 و حتی اوایل 2011، اگر از کامپیوتر شخصی‌تان برای استخراج بیت کوین استفاده میکردید این امکان برای شما مهیا بود که بیش از پنجاه واحد از این ارز دیجیتال را استخراج نمائید.

آن زمان چقدر همه چیز خوب و عالی بود و چقدر کسی از آینده و میزان تاثیرگذاری بیت کوین بی خبر!

امروزه اما شبکه بیت کوین به اندازه‌ای گسترش یافته و قدرت ماینرهای آن افزایش پیدا کرده که استخراج آن، در منزل و با کامپیوترهای خانگی، نوعی توهم به حساب می‌آید. حتی بهره‌گیری از آن نیز چیزی جز آسیب رساندن به سخت‌افزارها را به همراه ندارد! از همین‌رو برای استخراج بصرفه این ارزها فقط باید از دستگاه‌های مخصوص استفاده نمود.

این دستگاه‌ها معمولا تحت عنوان ای‌سیک ( ASIC ) شناخته می‌شوند. جالب اینجاست که این دستگاه‌ها نیز همچون گوشی‌های موبایل پیشرفت کرده و در طرح‌ها، برندها و مدل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. به عنوان مثال؛ 14TH/S به این معنی‌ست؛ دستگاه مورد نظر به میزان 14 تراهش قدرت دارد.

دستگاه‌های موجود در ابتدا از قیمت پایینی برخوردار بوده و حتی پیش‌فروش میشدند. اما امروزه این امر به مانند یک رویا می‌مانند. و شما بجز در سایت‌های رسمی تولیدکنندگان و سایت‌هایی نظیر ای‌بی و آمازون نمیتوانید آنها را بیابید. از طرفی تحریم‌های بین‌المللی این اجازه را به ما نمی‌دهد تا بطور مستقیم این دستگاه‌ها را خریداری نمائیم. از همین‌رو واسط‌ها نیز در این مسیر پولی به جیب زده و این دستگاه‌ها را به کشور وارد می‌نمایند.

به خاطر بسپارید؛ دستگاه استخراج بیت کوین؛ تنها برای بیت کوین بوده و نمیتوانید از آن برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

BTC-Tech-816x487

استخراج بیت کوین چقدر سودآوری دارد؟

برای اینکه بتوانید سودآوری بیت کوین و هر ارز دیجیتالی دیگری را محاسبه کنید؛ بهترین راهکار، استفاده از یک ماشین حساب ماینینگ است. هم‌اکنون هم این امکان برای شما فراهم است تا از ماشین حساب استخراج سایت ارز دیجیتال به قدرت دستگاهی که استفاده می‌کنید، میزان برق مصرفی دستگاه و حتی تعرفه برق پرداختی آگاه شده و سپس سود خود را از ماینینگ بدست آورید.

به عنوان مثال؛ قیمت برق صنعتی در برخی از مناطق کشور چیزی حدود 100 تومان بر کیلووات است و قیمت برق خانگی به چیزی حدود 300 تومان میرسد. دستگاهی که از قدرت 14 تراهش برخوردار است، مسلما مصرف برق آن به 1350 وات خواهد رسید.

برهمین اساس؛ این امکان وجود دارد که از ماشین حساب ماینینگ سودآوری دستگاه‌ها را بدست آورید.

به عبارت ساده‌تر؛ درآمدی که یک ماینر به جیب میزند ارتباط مستقیمی با زمان بازگشت سرمایه دارد. درواقع آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، زمان بازگشت سرمایه است. بسیاری مقدار بیت کوین را ملاک قرار می‌دهند. اما دستگاهی که بتواند سرمایه شما را در طی 6 ماه برگرداند بسیار باارزشتر از دستگاهی‌ست که طی 10 ماه سرمایه شما را برمیگرداند. حتی اگر هش ریت دستگاه دوم بیشتر باشد.

عوامل زیادی هم در این سودآوری نقش دارند که عبارتند از:

  • سختی استخراج
  • قیمت بیت کوین
  • قیمت و هزینه های برق

اگر فکر می‌کنید آماده راه اندازی بیت کوین و استخراج آن هستید، میتوانید از همین الان اقدام کنید.

1310825_938

کلام آخر درباره راه اندازی بیت کوین

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم در خصوص راه اندازی بیت کوین، استخراج آن و البته مزرعه بیت کوین توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. اگر تاکنون فکر استخراج بیت کوین در ذهن شما جولان می‌داد اکنون به خوبی آگاهید که در هر مرحله باید چه اقداماتی را صورت دهید، از چه دستگاه‌هایی استفاده کنید و چگونه از آنها در راستای رسیدن به سوددهی بیشتر بهره بگیرید.

 

حواستان باشد دستگاه های استخراج بیت کوین توانایی استخراج سایر ارزهای دیجیتالی را نداشته و نمیتوانید هیچ انتظاری از آنها داشته باشید. دستگاه‌های مزرعه بیت کوین باید در محیط بسیار مطلوبی نگهداری شوند و اگر همچنان در فهم بیت کوین و چگونگی استخراج آن با مشکل مواجه هستید، مجموعه آموزش‌ ارزهای دیجیتال فرادرس بهترین منبعی‌ست که در این راستا وجود دارد.

میتوانید با مطالعه مقالات و آموزش‌های فرادرس در زمینه ارز دیجیتال، تمامی دغدغه‌های ذهنی‌تان را برطرف نمائید.

• مجموعه آموزش ارزهای دیجیتال — کلیک کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها