|

پژو پارس به خط پایان رسید؟

رییس سازمان ملی استاندارد به نوعی آب پاکی را روی دست متقاضیان پژو پارس ریخت.

لینک کوتاه کپی شد

پژو پارس تا نیمه اسفند سال جاری در صورتی که نتواند مجوزهای لازم برای استانداردهای 85 گانه لازم را کسب کند، اجازه تولید نخواهد داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادنیوز؛ رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این خبر گفت استانداردهای اجباری برای صنعت خودرو به عنوان قانون وضع شده و اجرا می شود بنابراین خودروسازان موظف هستند محصولات تولیدی خود را با استانداردهای وضع شده هماهنگ کرده و سپس نسبت به تولید محصولات خود اقدام کنند.

مهدی اسلام پناه به نوعی آب پاکی را روی دست متقاضیان پژو پارس ریحت و اعلام کرد سازمان تحت مدیریتش نسبت به خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم هستند و خودروساز آنها را پیش فروش کرده، تعهدی ندارد.

اظهارات رییس سازمان ملی استاندارد را می توان شوکی به بازار پژو پارس تلقی کرد. طی چند وقت اخیر و انتشار اخباری در ارتباط با جایگزینی سورن پلاس با موتور XU7P به جای پژو پارس از سوی ایران خودرو و همچنین انتشار خبر خداحافظی با پژو پارس نمودار قیمتی این خودروی پُرطرفدار را صعودی کرد.

حال اظهارات یک مقام رسمی در این باره توقف تولید پژو پارس، بنزینی روی آتش بازار این خودرو ریخت و پیش بینی می شود پیچیدن این خبر در بازار خودرو روی قیمت پژو پارس اثر گذاشته و نمودار قیمت آن را صعودی خواهد کرد. 

چندی پیش ثبت نام کنندگان برای پژو پارس در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش نسبت به تاخیر ایران خودرو در تحویل این خودرو برای متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی مورد نظرشان زمستان 1402 بود، گله مند بودند.

کار تا جایی بالا گرفت که رییس سازمان تعزیرات حکومتی قول داد تا تخلف ایران خودرو درباره تاخیر در تحویل پژو پارس را پیگیری کند.

حال مشخص نیست ایران خودرویی ها آیا خودروی جایگزین به جای پژو پارس به ثبت نام کنندگان پیشنهاد می دهند یا اینکه تمرکز خود را تا پیش از اتمام مهلت قانونی رو تولید این خودروی پُرطرفدار قرار داده تا به تعهدات خود در مهلت قانونی باقی مانده تا زمان اعلام شده از سوی رییس سازمان استاندارد نهایی کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی