|

جزئیات معاملات بازار سهام امروز شنبه 8 آذر ۹۹؛ پول ها به بورس برگشتند؟

در پایان معاملات امروز شنبه 8 آذر، شاخص کل بورس با رشدی ۱٫۷ درصدی به کانال یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحدی رسید. این در حالی است که افزایش شاخص…

لینک کوتاه کپی شد

بازار بورس تهران امروز متعادل و در برخی از نمادها در محدوده منفی آغاز به کار کرد اما رفته رفته قدرت خریداران اکثریت نمادهای بزرگ را در مسیر مثبت قرار داد زمین بورس تهران به دست سهامداران حقیقی افتاده است بطوری که در دو هفته گذشته که نماگر اصلی این بازار رشد حدود ۱۳ درصدی را ثبت کرده، ۱۰ درصد از نقدینگی خارج شده از زمان ریزش را باز پس گرفته است.

زمین بورس تهران به دست سهامداران حقیقی افتاده است بطوری که در دو هفته گذشته که نماگراصلی این بازار رشد حدود ۱۳ درصدی را ثبت کرده، ۱۰ درصد از نقدینگی خارج شده از زمان ریزش را باز پس گرفته است. بازار بورس تهران امروز با خبر ترور شهید فخری زاده متعادل و در برخی از نمادها در محدوده منفی آغاز به کار کرد اما رفته رفته قدرت خریداران اکثریت نمادهای بزرگ را در مسیر مثبت قرار داد اما از همان دقایق ابتدایی نمادهایی خودرویی با افزایش عرضه کار خود را شروع کردند و تا پایان معاملات هم ادامه داشت.

گزارش بازار بورس شنبه 8 آذر 99

ابتدا باید به سیر صعودی حجم معاملات اشاره کنیم که روز به روز شاهد افزایش حجم معاملات و قرار گرفتن در بالاتر از سطح 20 هزار میلیارد تومان هستیم. نکته بعدی؛ سهم های دلار امروز در تیررس خریداران نقش آفرینی کردند. توجهات به دلاری ها موجب شد تا شاخص کل متاثر از رشد این دسته از نمادها در بالاتر از سطح 1 میلیون 390 هزار واحد قرار بگیرد و نکته آخر همانطور که گفتیم؛ عبور شاخص از مقاومت 1 میلیون 370 هزار واحد بود که امروز با محرک رشد قیمت های جهانی از جمله فلزات اساسی و نفت برنت شاهد جهش قیمت در نمادهای این دسته از گروه ها بودیم که موجب عبور شاخص از محدوده 1 میلیون و 390 هزار واحد شد ( شاخص در حال بازگشت به سطح قبل است).

همراه با رشد بیش از 23.5 هزار واحدی شاخص کل، بازار امروز با جذب 162 میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی ها همراه شد و ارزش معاملات خرد نیز به عدد خوب 19 هزار میلیارد تومانی رسید. فولاد، حسینا و فارس سه نماد اول با بیشترین ورود پول حقیقی ها بودند. ارزش معاملات خرد توسط حقیقی ها همچنان در سطوح بالا در حال جولان دادن است.

بررسی روند بازارهای جهانی

بازار در هفته گذشته با روندی صعودی همراه بود و شاهد رشد قیمت ها در بازار بودیم. در این هفته کاهش نرخ ارز تا حدودی بازار را متاثر کرد و در نهایت رشد جهانی ها و تزریق نقدینگی به بازار رشد شاخص کل را به دنبال داشت. در بازارهای جهانی نیز همچنان رشد قیمت ها در فلزات اساسی و نفت را تجربه می کنیم و همین موضوع از محرک های اصلی بازار سهام در گروه های متاثر واهد بود که به آن در سطوح قبل اشاره کردیم. به نظر می رسد رشد آرام این بازارها به خصوص نفت با توجه به خوش بینی های صورت گرفته نسبت به برطرف شدن محدودیت های وسیع یکساله اخیر همچنان ادامه داشته باشد.

جزئیات معاملات بازار سهام امروز شنبه 8 آذر ۹۹؛ پول ها به بورس برگشتند؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید؛ بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی؛ بانکی و فلزات اساسی داشتند.

حال به بررسی برخی از گروه های مختلف بازار می پردازیم

امروز در گروه خودرویی ها شاهد افزایش عرضه و منفی شدن معاملات بودیم. خودرو و خساپا بارها متعادل و از کف قیمت روزانه فاصله گرفتند اما در نهایت خودرو با حجم بیش از 2 میلیارد و 665 میلیون سهم در قیمت 384 تومان به کار خود پایان داد و خساپا نیز در قیمت 282 تومان حجمی بالغ بر 2 میلیارد و 150 میلیون سهم را به ثبت رساند.

قطعه سازها امروز معاملاتی به مراتب بهتر از خودرویی ها داشتند. نماد خکار که اخیرا بدلیل راهی کردن افزایش نرخ محصولات خود متوقف شده بود با افت 11 درصد بازگشایی شد اما مورد تایید ناظر قرار نگرفت و شاهد ابطال معاملات آن بودیم. این سهم بنیادی که اخبار خوبی مبنی بر افزایش سرمایه از محل سود انباشته در روز 16 آذر ماه دارد و شنیده هایی از تجدید ارزیابی دارایی بین 800 تا 1000 درصد اشاره کرد.

در گروه فرآوردهای نفتی با جهش قیمت نفت برنت شاهد معاملاتی متعادل و مثبت در اکثریت نمادهای این گروه بودیم. شپنا صف خرید در قیمت 1867 تومان را تجربه می کرد. شبندر افت 1 درصد داشت. شبریز افت 2 درصد را به ثبت رساند. شبهرن رشد 2 درصد داشت و در قیمت 6275 تومان قرار داشت. شاوان در سقف قیمت روزانه صف خرید را تجربه می کرد.

پیشنهاد می شود: ارزش سهام صندوق پالایشی یکم شنبه ۸ آذر ۹۹؛ پالایشی ها از ضرر خارج شدند؟

گروه بانکی متعادل و میل به مثبت

در گروه بانکی ها ابتدا شاهد معاملاتی متعادل و مثبت و در اکثریت نمادهای مطرح گروه از جمله وتجارت شاهد پیشروی بیش از 4 درصدی قیمت بودیم که موجب وقفه معاملات در نماد بدلیل نوسان 20 درصد شد اما ناگهان با نزدیک شدن به معاملات نیمه دوم بازار شاهد افزایش عرضه در معاملات این گروه بودیم. وتجارت در نهایت افت 2.5 درصدی را به ثبت رساند. وبملت افت 2 درصد داشت. دی برخلاف روند گروهش در سقف قیمت روزانه با صف خرید قابل توجهی به کار خود پایان داد. و بصادر در قیمت 358 تومان افت حداکثری را تجربه کرد.

در گروه فلزات اساسی هجوم خریداران به نماد فولاد مبارکه سهم را در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه کرد و تا پایان معاملات ادامه داشت. فملی شد 2 درصد را به ثبت رساند و ذوب آهن اصفهان هم 477 تومان با رشد 2 درصد به کار خود پایان داد. نماد کاوه که عملکرد جذابی را در آبان ماه راهی کدال کرد و شرکت در آبان ماه 14,524.4 میلیارد ریال فروش داشته است که در مجموع هشت ماهه سال مالی خود به فروش 70,008.6 میلیارد ریالی رسیده است.

فروش آبان ماه نسبت به ماه قبل 19 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 263 درصد افزایش را نشان می دهد.از منظر تکنیکال نیز سهم در تایم فریم روزانه با برخورد به محدوده حمایتی با افزایش تقاضا همراه شده و در حال حرکت به سمت هدف ابتدایی خود محدوده 2200 تومان می باشد.

منبع: همفکران آگاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی