|

کرونا آزمون کانون وکلا 99 را به تعویق انداخت؟ زمان جدید کانون وکلا

زمان کمی تا برگزاری آزمون کانون وکلا 99 باقی است مانده و برای اینکه از وضعیت و زمان برگزاری این آزمون مطلع شوید با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

در روزهای اخیر و با قوت گرفتن زمزمه‌های تعویق آزمون وکالت ۹۹ به نظر می‌رسد باید منتظر خبر موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا با به تاخیر افتادن زمان برگزاری این آزمون باشیم؛ آزمونی که به گفته مسئولان حدود ۸۵ هزار نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند و بر اساس تقویم زمانی اعلام شده، قرار است روز ۲۸ آذر برگزار شود.

انتظار داوطلبان این آزمون برای تعیین تکلیف نهایی و اعلام خبر قطعی در اینباره، به‌ویژه با اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درباره تعویق مرحله تشریحی آزمون قضاوت ۹۹ شدت یافته است، تاجایی که شب گذشته دکتر عیسی امینی، رئیس سابق کانون وکلای داگستری مرکز نیز در توییتی به لزوم تعیین تکلیف «شفاف و به موقع» آزمون تاکید کرد.

کرونا آزمون کانون وکلا 99 را به تعویق انداخت؟ زمان جدید کانون وکلا

تصویر نامه معاون وزیر بهداشت و موافقت با به تعویق افتادن آزمون

موضع اسکودا درخصوص عقب افتادن آزمون کانون وکلا 99

کیانی نایب‌رئیس اسکودا، موضع اسکودا درباره زمان برگزاری آزمون را چنین تشریح کرده است: «موضع اسکودا در این زمینه همان فصل الخطاب مقام معظم رهبری در زمینه برخورد با این بیماری است: «ایشان بارها فرمودند که تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه مقابله با بیماری کرونا ستادی است که برای این امر تعیین شده است. بنا براین ما نیز به تبعیت از ایشان تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری این آزمون را به عهده متخصصان این ستاد می‌گذاریم. مسئولان سازمان سنجش با این عزیزان در تعامل هستند و در صورت به تعویق افتادن این آزمون در این زمینه به شرکت کنندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.»

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز مانند ابراهیم کیانی، کانون‌ها را تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا دانسته است. جلیل مالکی در عین حال رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را نیز امکان‌پذیر دانسته و گفته است: «این آزمون در سراسر کشور برگزار می‌شود. با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و مدارس امکان فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب بین شرکت‌کنندگان و برگزاری آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. در این شرایط ما نیز مانند داوطلبین منتظر رای و تصمیم نهایی کارشناسان این امر هستیم و پس از ابلاغ هر دستورالعملی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

نظر برخی مدیران نهاد وکالت راجع به برگزاری آزمون وکالت ۹۹

نایب رییس کانون وکلای مرکز: آزمون باید تا اندازه ای به تعویق بیافتد که وضعیت شهرها بهتر شود

عبدالله سمامی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در این زمینه گفت: نهاد تصمیم گیرنده برای تعویق برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. بعید می دانم هیأت رییسه اسکودا بخواهد مخالف نظر سنجش عمل کند. به نظر من آزمون باید تا اندازه ای به تعویق بیافتد تا امکانات برگزاری آزمون فراهم و وضعیت شهرها بهتر شود. باتوجه به وضعیت فعلی کرونا برگزاری آزمون دشوار خواهد بود.

رییس کانون وکلای همدان: به نظرم فعلا قابل برگزاری نباشد

سعید آئینه وند، رییس کانون وکلای دادگستری همدان در این زمینه گفت: کانون ها برای برگزاری آزمون از اسکودا و اسکودا نیز از سازمان سنجش استعلام می کنند. درنهایت مسئول برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. لذا ما هیچ نقشی در برگزاری نداریم و صرفا نقش نظارتی داریم. سازمان سنجش از ستاد ملی کرونا استعلام کرده است و تا به امروز پاسخی دریافت نشده است اما بعید می دانم با شرایط فعلی و وضعیت قرنظینه کشور، مجوز برگزاری صادر شود. لذا بعید استآزمون در تاریخ تعیینی برگزار شود. تاریخ بعدی نیز اسکودا با توجه به ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین خواهند کرد. به نظرم فعلا قابل برگزاری نباشد هرچند هنوز خبری به ما داده نشده است.

تعویق آزمون برای داوطلبینی که آماده هستند سبب روند فرسایشی می شود و از نظر روحی خسته می شوند. اما به هرحال ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی قوانین جاری مملکت را تعطیل کرده است و در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و باید لازم الاجرا باشد.

رییس کانون وکلای منطقه فارس: پیش‌بینی می‌کنم ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند

علی مندنی پور، رییس جدید کانون وکلای دادگستری فارس در پاسخ به خبرنگار اختبار گفت: در حال حاضر باتوجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه که کرونا در مرکز مشکلات قرار گرفته است و شرایط روحی داوطلبین، از آن جا که حضور برخی داوطلبین در آزمون مستلزم سفر رفتن است و از سوی دیگر باید جمع زیادی باید در یک محل قرار گیرند که برای سلامت خود و خانواده هایشان خطراتی را به همراه دارد، معتقدم اگر زمان آزمون تغییر کند به جا خواهد بود و رضایت خاطر داوطلبین نیز فراهم خواهد شد. تا جایی که اطلاع دارم، سازمان سنجش از ستاد ملی مبارزه با کرونا استعلام کرده است. پیش بینی میکنم با توجه به وضع فعلی، ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند و آزمون به زمان دیگری موکول شود.

آزمون کانون وکلا 99 چقدر عقب می افتد؟

با این وجود سوالی که مطرح می‌شود این است که تعویق احتمالی آزمون وکالت چه مدت خواهد بود؟ بعضی داوطلبان صرفاً موافق تعویق چند هفته‌ای هستند تا دوران اوج شیوع کرونا سپری شده و آمار مبتلایان و قربانیان بیماری نزولی شود، در مقابل اما گروه دیگری خواهان برگزاری آزمون در اواخر اسفند یا اوایل بهار هستند، زمانی که گرم‌شدن نسبی هوا امکان تهویه بهتر را برای حوزه‌های امتحانی فراهم کند.

نگاهی به آزمون‌های به‌تعویق افتاده در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که تغییرات زمان آزمون چندان طولانی نبوده و نهایتا چند هفته به طول انجامیده است. برای مثال آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار بود در روزهای ۶ و ۷ آذر برگزار شود به روزهای ۱۱و ۱۲ دی‌ماه موکول شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها