|

زمان واریز یارانه جدید معیشتی کی است؟

زمان واریز یارانه معیشتی جدید ، اطلاع از جزئیات زمان واریز و پرداخت یارانه 120 هزار تومانی جدید و بسته معیشتی بلاعوض 100 هزار تومانی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به احتمال زیاد شما هم همچون دیگر اقشار جامعه که پیگیر اخبار یارانه هستند می دانید که قرار است از این ماه یک یارانه جدید نیز به لیست واریزی های یارانه اضافه شود. اما این یارانه جدید چیست و آیا همان یارانه کرونایی 100 هزار تومانی است و یا با آن تفاوت دارد؟ زمان واریز یارانه معیشتی جدید کی است؟ در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت پاسخ سوالات فوق با ما در شایانیوز همراه باشید.

یارانه 100 هزار تومانی جدید به 30 میلیون نفر تعلق می گیرد. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالا های اساسی خود تعلق می گیرید. یارانه جدید به دنبال کمک به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از طریق اعطای یارانه خرید کالا های اساسی است. یارانه جدید از این ماه پرداخت می شود. سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی جدید چیست؟؟

همانطور که اشاره کردیم بدین ترتیب به اطلاع می رساند که رئیس جمهور جناب آقای حسن روحانی اظهار داشته اند که روند پرداخت و اعطای بسته جدید معیشتی در دستور کار قرار گرفته است. قرار است تا در ماه های آذر ، دی ، بهمن و اسفند به مشموین این طرح بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی اعطا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد، در خصوص زمان واریز یارانه معیشتی جدید گفت: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر ، دی ، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

ماجرای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی چیست؟

در حالی که روز های گذشته خبر هایی مبنی بر اعطای یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی به گوش می رسید، از روز چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹ نیز خبر هایی حاکی از اعطای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی جدید شنیده می شود. اما داستان و ماجرای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی جدید چیست؟

حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: با اجرای تعطیلات فشار اقتصادی به مردم زیاد می ‌شود، امروز کسانی که حقوق ثابت نمی ‌گیرند مشکل دارند. وی با بیان اینکه به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد، در خصوص زمان واریز یارانه معیشتی جدید گفت: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر ، دی ، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

روحانی اظهار کرد: دستور العمل ‌ها و مصوبات در ارتباط با طرح جامع که ابلاغ شده، حکم قانون دارد و همه کشور باید این مقررات را اجرا کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه به سبب اوج گیری کرونا در کشور در آستانه مرحله جدیدی از مسئولیت‌ پذیری ‌های اجتماعی قرار داریم، اظهار کرد: البته همه ما می‌ دانیم که تعطیلی ‌ها و اعمال محدودیت ‌های شدید، راه حل اصلی مشکل کرونا نیست، مشکل کرونا صرفا از طریق تغییر سبک زندگی حل خواهد شد.

جزئیات و زمان واریز یارانه معیشتی جدید صد هزار تومانی

روحانی در جلسه هیئت دولت امروز در ادامه صحبت های خویش در خصوص اعطای بسته جدید معیشتی صد هزار تومانی افزود: اگر مردم سبک زندگی خودشان را همراه با اجرای پروتکل ‌های بهداشتی، فاصله ‌های فیزیکی، عدم رفت و آمد های خانوادگی و عدم حضور در مراسم عزا و شادی و مناسک دینی و مذهبی و ملی، تغییر ندهند، با وجود تعطیلی ها، وضعیت شیوع کرونا به همین صورت ادامه می یابد و تغییر چندانی نخواهد کرد.

پیشنهاد می شود: یارانه وام یک میلیونی

رئیس جمهور تصریح کرد: تعطیلی تنها به عنوان یک اعلام هشدار شدید به جامعه و برای این است که همه به یک انضباط دقیق اجتماعی برگردیم و این انضباط دقیق اجتماعی راه اصلی مقابله با کرونا است.

روحانی با اشاره به آماری که نشان می ‌دهد ۵۱ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در نتیجه رفت و آمد های خانوادگی ایجاد شده است، گفت: اگر در دو هفته ‌ای که تعطیل و محدودیت ‌های شدید برقرار می ‌شود، رفت و آمد های خانوادگی هم بیشتر شود، رقم ۵۱ درصد به ۶۰ درصد نیز خواهد رسید.

رئیس جمهور اظهار کرد: در این شرایط همه ما و حتی آن اقلیتی که متاسفانه دستورالعمل ‌ها را رعایت نمی‌ کنند، باید به این درک مشترک برسیم که این بیماری تا پایان امسال و حتی ممکن است سال آینده هم باشد و تنها راه مصون سازی، اجرای دقیق پروتکل ‌های بهداشتی است.

بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به خاطر تعطیلی دو هفته ای

روحانی همچنین این تعطیلی ها را ایجاد یک فضای تنفسی برای کادر درمان دانست و گفت: طی ۹ ماه گذشته کادر درمانی کشور به طور شبانه روز در حال تلاش و تحت فشار هستند و حتما باید چند هفته‌ ای فضای جدیدی برایشان به وجود بیاید تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس جمهور افزود: ما امروز در کرونا از لحاظ تجهیزات و تخت های بیمارستانی آنچنان در فشار نیستیم، اما کادر درمان کشور تحت فشار است و این تعطیلات برای این است که یک فرصتی را برای تجدید قوای کادر درمان فراهم کنیم و مردم هم احساس کنند که خطر جدی است.

روحانی رسیدن آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا به روزانه حدود ۵۰۰ نفر را یک هشدار بزرگ برای همه دانست و تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا این برنامه جامع به خوبی و با قوت اجرا شود و مردم، نیرو های انتظامی، بسیج، گروه های ناظر ما و همه باید دست به دست هم بدهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: از شنبه آینده در مناطق قرمز تمام جلسات در تمام قوا، شرکت ‌های دولتی و غیر دولتی، نباید بالا ی۱۵ نفر باشد و این دستورالعمل و چارچوبی است که وزارت بهداشت و درمان تدوین کرده، در قرارگاه عملیاتی بررسی و در ستاد ملی کرونا تصویب شده است.

بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

شاید برای شما نیز سوال باشد که بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ در خصوص پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که با توجه به تعطیلی دو هفته ای مشغال و احتمال آسیب دیدن مالی اقشار مختلف جامعه پیش بینی می شود که بسته حمایتی و معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت به اقشار ضعیف جامعه اعطا شود.

بنابراین می توان اذعان داشت که ممکن است تمامی افرادی که مشمول دریافت یارانه ۴۵ هزار تومانی هستند ، مشمول دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیز باشند. به هر ترتیب برای دریافت جزئیات بیشتر در خصوص بسته معیشتی صد هزار تومانی باید منتظر اخبار بعدی در این خصوص باشیم.

بسته حمایتی دولت ( بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی ) کی واریز می شود؟

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم رئیس جمهور با بیان اینکه به یک سوم جامعه برای چهار ماه یک بسته کمک معیشتی اعطا خواهد شد، گفت: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه آذر ، دی ، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

این خبر مربوط به جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه ۲۹ آبان ۹۹ می باشد و با توجه به این که روحانی اظهار داشته است که این بسته حمایتی در ماه های آذر ، دی ، بهمن و اسفند اعطا خواهد شد، انتظار می رود که بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی جدید در هفنه های اول آذر ماه واریز شود. اما به هر ترتیب برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین جزئیات پرداخت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی دولت با ما در شایانیوز همراه باشید.

یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی تصویب شد

همانطور که در جریان هستید از اوایل مهر بحث واریز یارانه جدید برای کمک به مردم کم درآمد به منور خرید اقلام و کالاهای اساسی مطرح شده و شایعاتی در خصوص درستی یا عدم صحت این موضوع به گوش می رسید. اینجا لازم است به اطلاع شما عزیزان برسانیم که یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالا های اساسی تصویب نهایی شد و طبق اعلام مجلس حداکثر تا یک ماه آینده پرداخت می ‌شود.

بر اساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالا های اساسی مورد نیاز خانوار ها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید کنندگان با نرخ ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) از طریق کالا برگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

مبلغ این یارانه به‌ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان است اما خانوار هایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایر خانوار های مشمول بهره مند می ‌شوند. این خانوار ها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌ کند.

پیشنهاد می شود: قیمت خودرو امروز 2 آذر ۹۹

حداکثر یارانه خرید کالا چقدر است؟

زمان اجرای این طرح شش ماهه است یعنی این یارانه در شش نوبت واریز می‌ شود، برای ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش نهاد های حمایتی به ازای هر فرد ۱۲۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد که این فرد در مجموع ۷۲۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای ۴۰ میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور با درآمد پایین مبلغ یارانه ۶۰ هزار تومان است که در مجموع شش ماهه ۳۶۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

سقف پرداخت این یارانه برای پنج نفر است، یعنی یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزستی تا پایان سال سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دیگر خانوارها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه یارانه برای خرید کالا های اساسی دریافت خواهند کرد. همچنین یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

زمان واریز یارانه جدید معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی

بر اساس اطلاعات موجود و موارد گفته شده در قسمت های قبلی به نظر می رسد که از زمان تصویب این طرح در مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران و اجرای آن به طور کامل و واریز یارانه جدید ۱۲۰ هزار تومانی به حساب ۶۰ میلیون نفر ایرانی زمانی در حدود ۳ ماه نیاز باشد. اما پیش بینی می شود که این یارانه جدید تا پایان سال ۹۹ به حساب مشمولین این طرح واریز شود. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

بسته معیشتی صد هزار تومانی │ بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی │ یارانه جدید │ یارانه معیشتی جدید │ یارانه معیشتی آذر │ زمان واریز یارانه معیشتی جدید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها