|

گیاهان مناسب افراد فراموشکار / یادت میره به گلا مدام آب بدی واس اینا یکبار تو ماه بسه

در این مقاله چندتا از گیاهانی که در ماه یکبار آبیاری براشون کافیه رو معرفی کردیم تا در صورتی که یادتون میره به گلا آب بدید به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه بین ما ایرانی ها از قدیم الایام بسیار مرسوم بوده و هست و خیلیامون دوست داریم که این زیبارویان سبز رو در خونه هامون داشته باشیم چرا که جدا از زیبایی خاص و منحصر به فردی که به دکورمون میبخشن سبب میشن که برکت و نشاط هم مهمون خونه هامون بشه به همین دلیل خیلی ها در این بین حتی به دنبال گیاهان که خوش شانسی میارن هم میگردن چرا که یه سری از گل ها هستن که انرژی منفی رو جذب کرده و به جای اون انرژی مثبت از خودشون ساتع میکنن و باعث میشن که موفقیت بیاد و درب خونه ی شما رو بزنه و یکی از اعضای همیشگیه خونه ی شما بشه.

پس ببینید که گیاهان آپارتمانی میتونن چه ویژگی های مثبتی داشته باشن ولی خب در مقابل این ویژگی های مثبتی که در اختیار ما قرار میدن شما هم باید برای قدردانی از اون ها بهشون حسابی رسیدگی کنید البته که جدا از بحث قدردانی وقتی که شما قبول میکنید که یه گیاهی رو برای نگهداری به منزلتون بیارید در واقع دارید در این زمینه قبول مسئولیت میکنید و باید نهایت تلاش خودتون رو برای این که از پس این مسئولیت به خوبی بربیایید رو به کار بگیرید مثلا شما باید بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی رو برای اون ها فراهم کنید و یا از نظر دما و رطوبتی اون شرایطی رو که برای رشد نیاز دارن رو در اختیارشون رو قرار بدید. اما در مورد آبیاری مسئله ای که وجود داره این هست که خیلی از ما یادمون میره که به طور مرتب به گیاهانمون آب بدیم که خب در صورتی که گیاهمون در این خصوص حساس باشه مسلما نمیتونه این شرایط رو طاقت بیاره و از بین میره از این رو بهتره که در صورت این مدلی بودنمون به سراغ نگهداری از گیاهانی که در ماه یکبار آبیاری براشون کافیه بریم که حالا در این مقاله چندتاشون رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان کم آب

زاموفیلیا از گیاهان کم آب آپارتمانی

زاموفیلیا رو میشه یکی از گیاهان تصفیه کننده ی هوا بشمار آوورد که به همین دلیل نگهداری از اون در فضای خونه بسیار توصیه میشه خصوصا در اتاق خواب، پس در صورتی که میخواهید یه خواب آروم و راحت و باکیفیت داشته باشید توصیه میکنیم که حتما یه گلدون زاموفیلیا رو توی اتاق خوابتون نگهداری کنید تا از این طریق مواد آلاینده رو کاهش داده و تصفیه کنید و همچنین سطح اکسیژن فضا رو بالا برده و افزایش بدید. از دیگر خوبی هایی که این گیاه زیبا داره این هست که قیمتش هم مناسبه حتی با وجود این که به دلیل داشتن برگ های چرمی و ظاهر خاصش بین گیاهان آپارتمانی لوکس قرار داره.

این زیبارو توی فصل گرم میتونه ده روز بی آبی رو و در فصل سرد چهارده روز بی آبی رو تحمل کنه.

گیاهان کم آب

آگلونما از گیاهان کم آب آپارتمانی

آگلونما رو میشه جزء گیاهان زیبا و جذاب آپارتمانی بشمار آوورد که توی رنگ های جذاب و متنوع موجوده و میشه اون رو در دسته ی گیاهان همیشه سبز قرار داد از این رو میتونید دکور خونه رو در چهار فصل به این زیبارو بسپارید و با وجود اون به منزلتون زینت ببخشید.

این گیاه خاص و فوق العاده گلدار هست اما باید این رو بدونید که این گل ها در صورتی که گیاه بی آب باشه انرژی زیادی ازش میگیرن پس در صورتی که نمیخواهید زود به زود این گیاه رو آبیاری کنید بهتره که گل ها رو یه روز بعد از شکوفه زدن به کلی بچینید تا ذخیره ی آبی گیاه باقی بمونه و اصلا هم نگرانی از بابت این که یه موقع آگلونما زیبایی خودش رو از دست بده نداشته باشید چرا که این زیبارو از برگ های خاص و بینظیری برخورداره که برای خوشگل دیده شدنش کافی هستن.

این گیاه تو فصل گرم میتونه هشت روز بی آبی رو و تو فصل سرد هفده روز بی آبی رو تحمل کنه.

گیاهان کم آب

ارکیده از گیاهان کم آب آپارتمانی

ارکیده رو میشه یکی از اون گل های بسیار قدیمی دونست که حتی دایناسورها هم باهاش خاطره دارن! این گیاه زیبارو که جزء گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری بشمار میاد نیاز آبی بسیار کمی داره ولی باید موقع نگهداری از اون این رو بدونید که این گیاه به دلیل گلدار بودن شاید نیاز به آب داشت باشه پس برای چک کردن این موضوع مدام خاک اون رو لمس کنید ولی در کل ارکیده در فصل های گرم تا هفت روز و در فصل های سرد تا بیست و پنج روز میتونه بدون آب دووم بیاره.

گیاهان کم آب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها