|

گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا / شب تا صب کولر بزنی میچایی جاش از این گلا بذا تو اتاق

در این مقاله گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا رو بهتون معرفی کردیم که در هوای گرم تابستون میتونید به جای کولر ازشون استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه خبری از دکوری های غول پیکر توی چیدمان خونه نیست و یه جورایی طراحی ها به یه سمتی رفتن که بشه با وسیله های ساده زیبایی های منحصر به فرد خلق کرد مثلا این دکوری ها جای خودشون رو به گیاهان آپارتمانی بزرگ دادن که میتونن با قد و قامت رعنای خودشون توی دکور یه زیبایی منحصر به فرد و عالی خلق کنن طوری که هر کسی با دیدنش لب به تعریف از اون ها باز کنه و حیرون خوشگلیه دکور و چیدمان ما باشه و خب به همین دلیل دیگه الان تو خونه ی هر ایرانی یک الی دو تا گلدون پیدا میشه و صد البته که در این بین اصلا فرقی نداره که گل شما قیافه ی خیلی خاص داشته باشه و یا ساده باشه در هر حالت این زیبارویان میتونن زیبایی دکور رو تضمین کنن و به اون جلوه بدن.

بنابراین اصلا درگیر این چیزا که گیاهتون لاکچری باشه و اینا نباشید و به سراغ اون گلی برید که به دلتون میشینه و صد البته که میتونید شرایط نگهداریش رو براش مهیا کنید چون برخی از اوقات پیش میاد که یه عده تنها از زیبایی یه گیاه خوششون میاد و خب مجذوبش میشن از این رو به سرشون میزنه که به سراغ نگهداری از اون برن بدون توجه به شرایطش مثلا شاید نورگیر خونشون بد باشه و از قضا یه گیاه که برای رشد نور زیاد لازمه داره رو انتخاب کرده باشن که خب مشخصه چه آینده ای در انتظاره او.ن گل بینوا هست در حالی که این افراد میتونن از بین گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک یه انتخاب عالی داشته باشن که هم زیبا باشه و هم مناسب اون ها. پس مهمه که در هنگام تهیه گل و گیاه به این موضوع توجه کنید. حالا از اینا بگذریم و بریم به سراغ مقاله ی امروز که در طی اون میخواهیم یه سری گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا رو بهتون معرفی کنیم که با وجودشون نیازی به کولر در تابستان نخواهید داشت. 

گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

فیکوس بنجامین از گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

یکی از گیاهان خنک کننده هوا که بسیار هم زیباست فیکوس بنجامین هست که اسم دیگه اش انجیر برگ ریز هست. این زیبارو یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار بشمار میره خصوصا بین ما ایرانی ها و یکی از دلایل این موضوع شرایط نگهداری راحت اون هست مثلا شما برای نگهداری از این گیاه نیازی به نور مستقیم خورشید ندارید و میتونید اون رو توی نور معمولی روز هم پرورش بدید و در مورد آبیاریش گفته میشه که باید در روزهای گرم سال به خوبی بهش آب بدید تا زیبایی و طراوتش رو از دست نده.

اما خب دلیل اصلی که این گیاه در لیست این مقاله معرفی شده خاصیت بینظیر اون در خنک کردن هوا هست که خب این تنها خوبیش نیست و این زیبارو میتونه هوا رو تصفیه هم کنه و فلزات سنگین موجود در اون رو جذب کرده و یه هوای تمیز برای تنفس در اختیار شما قرار بده. بنابراین اگر هنوز فیکوس بنجامین رو در بین گلدون های خودتون ندارید توصیه ما به شما رفتن به سراغ اون هست چون وقتشه!

گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

نخل اریکا از گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

نخل اریکا همونطور که از اسمش مشخص هست یه نخل بشمار میاد که در فصل تابستون زیبایی اون بینظیر میشه طوری که شما با دیدنش حیرت خواهید کرد. این زیبارو بسیار مقاوم هست و میتونه شرایط سخت رو به خوبی تحمل کنه از این رو یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری در خونه بشمار میاد. اما یه ویژگی عالی نخل اریکا این هست که به شما کمک میکنه که هوای خونه رو خنک تر کنید و دمای اون رو چند درجه کم کنید که این ویژگی اریکا میتونه برای روز و شب های گرم تابستون حسابی به کارتون بیاد و حتی شما میتونید تصفیه کردن هوا رو هم به اون بسپارید تا هوای تمیزتری برای تنفس داشته باشید. در خصوص شرایط نگهداری این گیاه گفته میشه که در هفته چند بار باید اون رو آبیاری کنید و براش نور غیرمستقیم فراهم کنید.

گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

نخل بامبو از گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

بریم سراغ یه گیاه دیگه در لیست این مقاله یعنی نخل بامبو که به عنوان یه گیاه مقاوم در برابر گرما و خورشید شناخته میشه و برای این که به خوبی رشد کنه در بهترین شرایط باید نور خورشید به صورت غیر مستقیم بهش بخوره تا یه وقت آسیبی به برگ هاش وارد نشه. از ویژگی های خاص این گیاه که باعث شده اون رو در این مقاله به شما معرفی کنیم خنک کنندگی هوا و رطوبت دهی بالاش هست که سبب میشه روزهای گرم براتون خنک و دلپذیر بشه. بامبو همچنین میتونه هوا رو هم به خوبی تصفیه کنه و این هم یه امتیاز مثبت دیگه برای اون محسوب میشه.

گیاهان آپارتمانی خنک کننده هوا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها