|

لوبیای سحرآمیز اجاره خانه در تهران

اجاره امسال مساوی قیمت خرید 98

سه سال پیش با یک میلیارد می توانستید آپارتمانی نقلی در محلات شمالی تهران بخرید اما حالا باید همان پول را هزینه کنید تا آپارتمان رهن کنید

لینک کوتاه کپی شد
1

،خرداد 98 می توانستیم با 500 میلیون تومان یک آپارتمان با متراژ 70 متری در یکی از مناطق پر مخاطب تهران بخریم. حتی قیمت یک متر مربع آپارتمان لوکس در محله هایی مانند زعفرانیه یا قیطریه 35 میلیون تومان بود، نزدیک به قیمت متوسط یک مترمربع آپارتمان معامله شده در سال 1401 در تهران. اما اکنون با 500 میلیون می توان فقط یک واحد اجاره کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ مشاوران املاک می گویند: در خرداد 1401 می توان با پولی که در سال 98 یک آپارتمان 75 متری در زعفرانیه خرید، یک آپارتمان در همان محله رهن کامل کرد البته با امکانات لوکس ولی  مشخص نیست بتوان  سال آینده قرارداد اجاره همین آپارتمان را با افزایش سالیانه  بالای 50 درصد قیمت اجاره بها تمدید کرد .

محمد عباسی یکی ازمشاوران املاک شرق تهران  درباره افزایش قیمت اجاره بها در5 سال اخیر می گوید:  متوسط قیمت خانه 5 سال پیش متری 5 میلیون بود و اکنون در سال 1401 به 35 میلیون رسیده است بدین معنی که قیمت خانه حدود 500درصد بالا رفته و 6 برابر شده است.و از آنجایی که قیمت اجاره تابع قیمت مسکن است با افزایش قیمت خانه قیمت اجاره افزایش می‌یابد، در کنار این موضوع مالکین افزایش هزینه‌ها را روی اجاره می‌کشند و بازار اجاره اکنون سنگینی تورم عمومی را نیز به دوش می‌کشد.

مدتی پیش سعید لطفی، عضو اتحادیه مشاوران املاک نیز به رسانه ها گفته بود که بخش عمده از درآمد خانوار صرف هزینه‌های مسکن می‌شود به‌طوری که خانوار با مبلغ رهن امسال، سه سال پیش می‌توانستند صاحب خانه شوند.  

خانواده هایی که درآمدشان هم تراز افزایش هزینه ها افزایش نداشته مجبور شده اند در این سال ها به محلات ارزان تر کوچ کنند . خانوارهایی که در شمال تهران سکونت داشتند به مناطق مرکزی و مستاجران محدوده های مرکزی نیز به مناطق جنوبی تر رفته اند .اما بسیاری از مستاجران هم مجبور شده اند به حاشیه و حومه تهران بروند.

22

21

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها