|

مربی شیر ها زده به سرشو هی دمشو میکشه / مشهورترین مربی حیوانات در ایران کیست؟

در این ویدئو صحنه هایی از زندگی شیر ها با مربی شان را خواهید دید. دوست دارید جای این فرد باشید و ساعات زیادی از روز را کنار شیر ها بگذرانید…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مربی حیوانات بودن کار بسیار عجیب و سختی است چرا که شما با موجوداتی طرف هستید که بعضا رفتارشان قابل پیش بینی نیست. حالا فرض کنید بخواهید زندگی خود را با این موجودات عجین کنید قطعا بسیار سخت و زمان بر است پس صرف علاقه داشتن به حیوانات کافی نیست باید پشتکار و روحیه جنگندگی داشته باشید تا بتوانید در این مسیر پر خطر قدم بگذارید.

در مورد حیواناتی مثل سگ و گربه کار کمی ساده تر است اما مربی حیواناتی مثل عقاب، پلنگ، کروکودیل، شیر و ... بسیار ترسناک تر است و در مواجه با این حیوانات همیشه باید تَه ذهنتون به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مورد حمله قرار بگیرید. به هر حال شیر همیشه شیر است و یک خوی درندگی دارد حتی اگر تربیت شده باشد.

چطور مربی حیوانات شویم؟

برای اینکه مربی حیوانات شوید ابتدا باید بدانید که به چه حیوانی بیشتر علاقه دارید. بعد از اینکه حیوان مورد علاقتون رو شناسایی کردید باید در مورد فیزیولوژی آن حیوان اطلاعات کسب کنید. علاوه بر این باید دوره های روانشناسی را هم بگذرانید. مهم ترین مرحله گذراندن دوره های کارآموزی است در واقع در بیشتر موارد آموزش در حین کار صورت می گیرد. جالب است بدانید در مورد بعضی از حیوانات باید مدرک دانشگاهی هم داشته باشید به عنوان مثال مربی پستاندار دریایی باید دارای مدرک لیسانس در زیست شناسی ، زیست شناسی دریایی، علم حیوانات و یا زمینه مرتبط باشد.

امیر رهبری؛ پدرخوانده حیوانات

حالا که صحبت از مربی حیوانات شد توی این قسمت قراره با یکی از معروف ترین مربی حیوانات ایرانی که شهرت جهانی هم دارد بیشتر آشنا شویم. فرد مورد نظر امیر رهبری است که برخی از رسانه‌های مطرح جهان به وی لقب «گاد فادر انیمالز» به معنای پدرخوانده حیوانات را داده‌اند. امیر رهبری با اینکه بارها توسط حیوانات زخمی شده ولی باز هم عاشقانه به کار تربیت حیوانات و بازی گرفتن از آنها برای فیلم‌ها ادامه می‌دهد و اکنون یکی از مطرح‌ترین «شومن»‌ها و رام‌کنندگان حیوانات خطرناک در ایران است.

large_6b099802-cdab-4264-871f-6f10ee875971

امیر رهبری با سریال خواب و بیدار بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. سگ‌های امیر در این سریال به خوبی نقش آفرینی کردند قطعا ناتاشا سگ معروف فیلم را یادتان می آید؟ این سگ تا مدت ها در میان علاقه مندان به سگ محبوب بود. خود امیر می‌گوید: «در اصل اسم واقعی این سگ‌ها گریت دن است.»؛ سگ‌هایی با قامت بلند و ترسناک. امیر و حیواناتش در سریال مرد هزار چهره مهران مدیری هم حضور داشتند. 

باورش خیلی سخته اما امیر رهبری توی خانه اش میزبان چند مار پیتون، کوروکودیل و رتیل است و حتی یک شب مجبور شد یک خرس را هم در منزلش نگه دارد. البته آن شب تا صبح لحظه شماری می کرد که زودتر تمام شود تا بتواند خرس را به جای دیگری منتقل کند.

این ویدئوی جالب یک بخش خیلی کوتاه از زندگی یک مربی خارجی حیوانات با شیر را نشان می دهد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها