|

از جذابیت های حیات وحش؛ پلنگ تو حال خودش بود که کفتار ناغافل اومد پشتشو زَهره ترکش کرد

در این ویدئو پلنگی را خواهید دید که تو حال خودش بود و ناگهان توسط یک کفتار که پشت سرش قرار گرفته بود غافلگیر و عصبانی شد.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- کفتار حیوانی گوشتخوار است که در میان مردم به عنوان یک حیوان لاشه خوار شناخته شده که همواره به دنبال باقی مانده شکار سایر شکارچیان بزرگ از جمله شیر ها می باشد به همین دلیل هم انسان ها نظر خوبی نسبت به این حیوان ندارند اما کفتار ها حیوانات فوق العاده باهوش و اجتماعی هستند.

اکثر گونه های کفتار به صورت گله ای زندگی می کنند و یک کفتار ماده غالب که بزرگ ترین و وحشی ترین حیوان گروه است ریاست گله را بر عهده دارد. گله های کفتار بزرگ بوده و اغلب تا 80 نفر عضو دارد.

مهم ترین دشمن کفتار ها شیر ها و سگ های شکاری هستند. کفتار ها و شیر ها اغلب بر سر قلمرو با هم مبارزه می کنند، آن ها منابع غذایی یکسانی دارند و این باعث شده حیات وحش شاهد رقابت های شدیدی بین این دو حیوان باشد. کفتار ها به خصوص در سنین پایین ممکن است هم نوعان خود را بکشند و بخورند. 

خنده کفتار برای سال ها معمایی رمزآلود بوده‌ و آثار کلاسیک فراوانی از این خنده‌های ترسناک به عنوان سمبل جادو و شیطان استفاده کرده‌اند. قهقهه و خنده کفتارها، نوعی ارتباط صوتی میان آنها است و پیام‌های مهمی از این طریق میان کفتار ها رد و بدل می‌شود.

 

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    مرا نمیبینید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی