|

مت گالای ۲۰۲۴ زیبای خفته را بیدار کرد/ در بزرگترین رویداد مد جهان چه گذشت؟

سال‌هاست موزه هنر متروپولیتن نیویورک رویدادی پر رمز و راز را برگزار می‌کند که غیر از حاضران کسی از آنچه درونش می‌گذرد خبر ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-  سال‌هاست موزه هنر متروپولیتن نیویورک در اولین دوشنبه ماه می رویدادی را برگزار می‌کند با حضور میهمانانی از جنس بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، هنرمندان و… رویدادی پر رمز و راز که غیر از حاضران کسی از آنچه درونش می‌گذرد خبر ندارد و به همین دلیل هم استفاده از تلفن همراه و دوربین عکاسی در آن ممنوع است. در این رویداد کمک‌هایی مالی برای بخش مد موزه هنر متروپولیتن نیز جمع‌آوری می‌شود که مبالغ هنگفتی را شامل می‌شود و معمولا ارقام آن به هشت می‌رسد.

17

2

فناوری می‌تواند جان تازه‌ای به لباس‌هایی ببخشد

موسسه لباس‌های موزه هنر متروپولیتن موضوع نمایشگاه بهار ۲۰۲۴ این موزه را «زیباهای خفته‌: بیداری مجدد مد» و همچنین مراسم شب‌نشینی را «باغ زمان» اعلام کرد. نمایشگاه امسال به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه فناوری می‌تواند جان تازه‌ای به لباس‌هایی ببخشد که خیلی قدیمی و شکننده هستند و نمی‌توانند دوباره پوشیده شوند.

11

6

گفتنی است در این نمایشگاه تقریبا ۲۵۰ دست لباس از مجموعه دائمی این موسسه که برخی از آن‌ها قبلا به‌ندرت برای انظار عمومی به نمایش گذاشته شده‌اند، به روشی کاملا جدید به نمایش در می‌آیند.

18

1

ستاره‌ها داستان زیبای خفته را روایت کردند

مت گالا یکی از بزرگترین رویدادهای سالانه شهر نیویورک است و قطعاً شیک‌ترین. از آن رو که ستاره‌ها بهترین و زیباترین ظاهر خود را در پله‌های نمادین موزه هنر متروپولیتن به نمایش می‌گذارند و ورود به آن بدون دعوتنامه امکان‌پذیر نیست. تم هر دوره این رویداد نیز متفاوت است؛ از مهمانان خواسته شده تا با موضوع «باغ زمان» لباس بپوشند. این نام از داستان کوتاه جی‌.جی. بالارد گرفته شده است. داستان درباره زوجی اشرافی است که در خانه‌ای محصور در باغی جادویی زندگی می‌کنند، اما گروهی متجاوز زندگی آرام آنان را تهدید می‌کنند.

4

ستاره‌های جهان در این شب با لباس‌هایی که راوی داستان «زیبای خفته: بیداری مجدد مد» بود بر روی فرش قرمز مت گالا حاضر شدند تا هنر طراحان لباس و زیبایی ظاهر خود را به نمایش بگذارند. در ادامه به برخی از لباس‌های حاضران پرداختیم.

3

فرش مت گالا 2024 به باغی زیبا تبدیل شده است

هر سال، فرش، دیوارها و داخل موزه طوری ساخته می‌شود که کاملاً با موضوع مت گالا مطابقت داشته باشد. موضوع امسال «زیبای خفته: بیداری مجدد مد» است و خود جشن دارای کد لباس «باغ زمان» است. و پله‌های 2024 کرمی است که رنگ سبز ملایمی از لبه‌های آن وارد می‌شود. دیوارهای مطبوعاتی، مثل همیشه، پوشیده از سبزه و گل هستند.

10

ساده پوشی رئیس مت‌ گالا

آنا وینتور، سردبیر نمادین ووگ، امسال یک کت مشکی دراماتیک و بلند را انتخاب کرد که با گل‌های قرمز و زرد تزئین شده بود. زیر آن، یک لباس مجلسی ساده و سفید انتخاب کرد.  وینتور از سال 1995 هر سال به غیر از دو سال ریاست Met Gala را بر عهده داشته است.

13

دومینگو با شنل و دسته گل روی فرش مت گالا

کولمن دومینگو بازیگر دسته گلی از نیلوفرها را با خود بر روی فرش «باغ زمان» حمل کرد و ظاهر سیاه و سفید ویلی چاواریا را کامل کرد. بلیزر سفید دومینگو دارای شنل روی زمین و جزئیات گلدار بزرگ روی یقه او بود. این کت و شلوار دارای نوارهای قرمز رنگ در قسمت داخلی پاها و همراه با لوازم جانبی برجسته از جمله کلاه، عینک آفتابی و دستکش چرمی است. این خواننده رپ این ظاهر را با یک جفت چکمه تکمیل کرد.

77

فرگوسن؛ راوی داستانی درباره پرندگان

ربکا فرگوسن، با یک مجموعه کاملا مشکی اثر تام براون روی فرش آمد، ممکن است فکر کرده باشید، "اوه، همین است؟" اما پس از آن رونمایی دراماتیک رخ داد. او شنل خود را باز کرد تا تابلویی از پرندگان شوم (کلاغ ها؟ زاغ ها؟) را آشکار کند. در حالی که رنگ‌ها ممکن است تداعی کننده یک باغ نباشند، مطمئناً داستانی را روایت می‌کند‌.

8

از غیبت چهره‌ها تا صدای معترضان

یکی از حواشی مت گالا 2024 این بود که در حالی که ستاره‌ها برای این رویداد جمع شده بودند، معترضان طرفدار فلسطین در بیرون تجمع کردند و چندین تظاهرکننده دستگیر شدند. لیست مهمانان طبق معمول پر ستاره بود، اگرچه نام‌های بزرگی مانند تیلور سوئیفت، لیدی گاگا، سلنا گومز، بلا حدید و ریحانا به طور قابل توجهی غایب بود.

15

5

12

 

16

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی