|

تا باقالی تازه هست دست به کار شو

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ / روش پخت اصیل به همراه فوت و فن خوشمزه شدن

توی این مطلب، طرز تهیه باقالی پلو با مرغ به علاوه ترفندهای خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای زیادی نیستن که پای ثابت مهمونیا باشن؛ ته چین، زرشک پلو با مرغ، چلو گوشت و جوجه کباب معمولا توی مهمونیا پر طرفدارن. یکی دیگه از این غذاهای عالی که برای پذیرایی از مهمون خیلی گزینه خوبیه باقالی پلو با مرغ هست که اگر رازهای خوشمزه شدنش رو بدونی، یه شام فوق العاده واسه مهمونی آماده میکنی. الان هم که باقالی تازه توی بازار هست و میشه تا وقتی باقالی تر و تازه در دسترسه باهاش یه غذای خوشمزه درست کرد. توی این مطلب، طرز تهیه باقالی پلو با مرغ به علاوه ترفندهای خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

baghalipolo7

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با مرغ

برنج 3 پیمانه

باقالی 2 پیمانه

ران مرغ 3 عدد

پیاز دو عدد

کره به میزان لازم

شوید خشک 4 قاشق غذاخوری

پودر سیر 2 قاشق چایخوری

پاپریکا یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

این مقدار مواد اولیه برای 3 نفر کافیه و میتونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارید براشون باقالی پلو با مرغ بپزید این مقادیر رو کم یا زیاد کنید.

baghalipolo1

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ

مرحله اول

ران های مرغ رو با نمک، نصف زعفران دم کرده، نصف پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه مزه دار می کنیم و داخل ظرف دربسته به مدت حداقل یک ساعت داخل یخچال می ذاریم.

مرحله دوم

داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و ران های مرغ مزه دار شده رو کمی سرخ می کنیم. در این مرحله نیاز به زیاد سرخ کردن مرغ نیست. در حد تغییر رنگ و کمی طلایی شدن کافیه.

baghalipolo4

مرحله سوم

پیازهای رو خلالی خرد می کنیم و داخل یک تابه با کمی روغن تفت میدیم. وقتی طلایی شدن مرغ ها رو اضافه می کنیم و روش بقیه زعفرون دم کرده و یک لیوان آب ولرم میریزیم، در ماهیتابه رو میبندیم و اجازه میدیم تا مرغ ها پخته بشن.

مرحله چهارم

داخل یک قابلمه مناسب آب میریزیم و میذاریم جوش بیاد. باقالی ها رو که پوست گرفتیم و دو نیمه کردیم همراه کمی نمک داخل آبجوش میریزیم. ده دقیقه که جوشید، برنج شسته شده و یک ساعت خیس خورده رو داخل قابلمه میریزیم و آبکش می کنیم.

baghalipolo6

مرحله پنجم

باقیمونده پودر سیر و شوید خشک رو داخل آبکش به مخلوط برنج و باقالی اضافه می کنیم و با تکون دادن سبد اونا رو زیر و رو و مخلوط می کنیم. این شیوه باعث میشه تا برنج و باقالی خرد و له نشن.

مرحله ششم

کف قابلمه روغن میریزیم و میذاریم داغ بشه. کمی کنجد می ریزیم، سیب زمینی های حلقه شده رو کف قابلمه میچینیم و مخلوط برنج و شوید و باقالی رو می ریزیم داخل قابلمه و به مدت 45 دقیقه دم می کنیم. حدود 10 دقیقه شعله رو متوسط میذاریم تا ته دیگ برشته بشه.

baghalipolo5

مرحله هفتم

از پیازهای کاراملی شده مقداری برمی داریم و کف ظرف سرو می ریزیم، روی اون یه ران مرغ پخته می ذاریم و یه کفگیر از باقالی پلو رو کنارش می ریزیم. (برای اینکه پلو و باقالی خرد نشن، اجازه میدیم پلو کمی از حرارت بیفته بعد اون رو می کشیم.) ته دیگ رو هم فراموش نمی کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقه دارید، اینجا دستورهای غذایی زیادی هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی