|

سه سوته فرزندتو ورزشکار کن / خلاقانه کودکتو به ورزش علاقه مند میکنی

ورزش علاوه بر تقویت عضلات ذهن کودک هم خلاق تر می کنه اگه فرزند دلبندت ورزشو دوست نداره را ه حلشو ما بهت می گیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تلاش برای ورزش کردن کودکان می تواند یک شغل تمام وقت باشد ولی ارزشش رو داره چون ورزش نه تنها باعث میشه بازی کنه و سرگرم شه بلکه کودک شما سلامت و قوی باشه همچنین به اون ها یاد میده چطوری برای زندگی و اهدافشون برنامه ریزی و تلاش کنند. چه کسی میداند شاید آنها حتی در بزرگسالی ورزشکاران المپیک شوند.

2e761528bb862ef0d41e0dc0e4babc61

ما می دونیم این که کودک خودتون را برای ورزش هیجان زده کنید می تونه سخت باشه بنابراین ما شمارا راهنمایی می کنیم که چگونه آنها را تشویق کنید. با ترفند های کار آمد ما شما میتوانید هر زمان آنها را در حال اجرای ورزش با دوستانشان ببینید.

یک الگوی مثبت باشید

این را فراموش نکنید که کودکان از شما الگو برداری می کنند و منبع اصلی برای الهامات آنها شما هستید چرا که در هر حال از شما پیروی می کنند. پس مهم ترین بخش این است که خودتان ورزش کنید وقتی کودک شما ببیند این کار را انجام می دهید خودش هم ترغیب به انجام آن خواهد شد و چشمش به این کار آشنا خواهد بود.

c0bcf864775f43bde6346487689c7190

ورزش را به تفریح تبدیل کنید

ورزش نباید برای آنها خسته کننده باشد. برای اینکار میتوانید برچسب بازی روی آن بزنید و دور خانه بدوید و بازی شکارچی را انجام دهید. امکانات برای بازی کردن ورزش زیاد است و شما می توانید از آن برای سرگرمی جلوه دادن ورزش استفاده کنید و کودکان خود را درگیر کنید. یکی از اصلی ترین دلیل بچه ها برای ورزش نکردن این است که برایشان کسل کننده است بنابراین حتما به آنها نشان دهید که روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد بدون اینکه برایشان کسل کننده باشد.

کودکان را درگیر ورزش های گروهی کنید

فرزندان خود را در کلاس های گروهی ورزشی ثبت نام کنید و اجازه دهید تا درس های مهمی را بیاموزند و دوستانی را پیدا کنند تا با آنها در ورزش همراه شوند. این کار این فرصت را به آنها می دهد تا علاوه بر فعالیت بدنی مهارت های خود را پرورش دهند و احساس موفقیت را تجربه کرده و از آن لذت ببرند. در کنار اینکه داشتن هم تیمی باعث می شود آنها برای خارج کردن رقبا پشت کار داشته باشند و تلاش کنند.

b05bfefce7753bd6f45262dffab918e5

کودکتان را با خوراکی های سالم تشویق کنید

به جای غذاهای ناسالم و چرب به کودکتان غذاهای سالم برای تشویق بدهید و از آن ها بعد از تمرین با اسموتی های سالم و خوشمزه استقبال کنید تا در سبک زندگی آن ها فعالیت را ایجاد کنید و سلامت را به زندگی آن ها ببخشید از این گذشته غذای نا سالم به کودک شما انرژی کافی را برای فعالیت نمی دهد و آن ها را در طولانی مدت بیمار خواهد کرد.

3b6182988d6c87df149f2da09565ee9c

برخی از تجهیزات ورزش در منزل را تهیه کنید

اگر نجهیزات تناسب اندام را در خانه داشته باشید فعال کردن کودکان شما بسیار آسان تر خواهد بود. یک تردمیل وزنه یا یک دوچرخه گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است تا شما دیگر نگران خراب شدن برنامه ورزشی به دلیل آب و هوا نباشید و کودکان را به ورزش در خانه مشغول کنید.

27afd92ebd2f95187f8385c394cd2b2c

dbc7ae4ae09a3b3b502988fc68614888

60b803dd33aa4666960250c8ae2391d7

7156a29bd7bb23bd4f4dcf1ad11a9d8f

به صورت خانوادگی به پیاده روی یا کوهنوردی بروید

هیچ چیز بهتر از این برای کودکتان نخواهد بود که در کنار خانواده اوقات فراغت خود را به کوهنوردی و پیاده روی بگذراند. بسیاری از ورزش ها را از این طریق خواهد آموخت و یک راه عالی برای ایجاد پیوند خانوادگی و خاطرات است. اگر فرزندان شما افرادی هستند که ترجیح می دهند در خانه بمانند برای یک ماجراجویی هیجان انگیز آن ها را بیرون بیاوریدچرا که آنها قادر نخواهند بود در برابر هوای تازه و مناظر زیبا مقاومت کنند.

اجازه دهید خودشان فعالیت را انتخاب کنند

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد انگیزه در کودکان این است که اجازه دهید تمرینات خود را انتخاب کنند. شما می توانید برخی از فعالیت ها یا ورزش هایی که فکر می کنید از آن لذت می برند را پیشنهاد دهید و در نهایت انتخاب را به عهده ی خودشان بگذارید. به این ترتیب بچه ها مالکیت اهداف خود را به دست می گیرند و به همین دلیل به احتمال زیاد آن را رها نمی کنند.

415d9f2972a6c6b47e5383b787b14510

زمان تماشای تلویزیون و صفحه نمایش را محدود کنید 

بسیار هیجان انگیز خواهد بود که به آنها اجازه دهید تلویزیو تماشا کنند یا بازی های ویدیویی انجام دهند ولی باید زمان آن را محدود کنید تا نه تنها زمان آزاد برای فعالیت بدنب را برای آنها ایجاد کنید بلکه به بهبود تمرکز فرزندتان نیز کمک کنید. هر دو برای بهره وری ضروری هستند. به علاوه شما می توانید از این امر برای آموزش آن ها در مورد عادات سالم و اهمیت تعادل استفاده کنید.

حمایت خود را از آنها ادامه دهید

در این سن و سال لز دست دادن ایمان برای کودک شما بسیار آسان است بنابراین بسیار اهمیت دارد که مدام به آنها یادآوری کنید که هر کاری را می توانند انجام دهند. برخی اوقات تمام آنچه نیاز دارند کمی انگیزه و پشتیبانب از جانب شماست تا بتوانند در راستای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود قرار بگیرند.

از مسابقه دادن برای ایجاد انگیزه استفاده کنید

من این را به عنوان آخرین نکته در نظر گرفتم نه به دلیل کم اهمیت بودن آن، بلکه باید به عنوان آخرین راه حل استفاده می شود. اگر احساس کردید کودکان برای تلاش احتیج به انگیزه دارند می توانید از این گزینه به عنوان مشوق استفاده کنید فقط حتما آن را در سطحی نگه دارید که به او یادآوری کند که تفریح و سرگرمی است نه لزوما برنده شدن یا از دست دادن. با برخی از خلاقیت ها و صبر می توانید آن ها را ترغیب کنید تا به گونه ای متناسب بمانند و از آن لذت ببرند.

54416ef5e9ca3b47d1a76c303123e63f

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها