|

ژنرال اسرائیلی که ترکش "وعده صادق" به او خورد!

«در گزارش حاضر، به ژنرال اسرائیلی اشاره می شود که در نتیجه عملیات وعده صادق مجبور به استعفا شد.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از اجرای عملیات وعده صادق و حمله موشکی-پهپادی گسترده کشورمان به عمق اراضی اشغالی نمی گذرد. حمله ای که به زعم بسیاری از تحلیلگران نظامی بزرگترین حمله پهپادی تاریخ لقب گرفته و البته که موشک های ایرانی نیز در قالب این حمله توانسته اند با دقت به شماری از اهداف تعریف شده برای خود اصابت کنند.

به گزارش شایانیوز، شاید نکته ای که اغلب تحلیلگران نظامی و راهبردی به آن اشاره داشته اند این بوده که عملیات وعده صادق، صورتِ بسیاری از معادلات به ویژه در زمینه بازدارندگی ایران در برابر صهیونیست ها را تا حد زیادی تغییر داده است. در این چهارچوب، اسرائیل برای هرگونه اقدام ضدایرانی آتی خود، به شدت حساب و کتاب خواهد کرد و البته که تهران نیز هشدار داده که از این پس به هر اقدام صهیونیست ها علیه منافع خود به صورت مستقیم جواب خواهد داد.

در کنار این ها، دولت نتانیاهو در نتیجه عملیات وعده صادق، آسیب بزرگی را متحمل شد. دولتی که عملیات هفتم اکتبر آن را به شدت تحقیر کرده، حال در نتیجه مواجهه با عملیات وعده صادق، کل آبروی خود را از دست رفته دید و قریب به 10 کشور برای حمایت از آن پای کار آمدند. به بیان ساده تر، عملیات وعده صادق بار دیگر نشان داد که هیمنه ادعایی نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها، دروغی بیش نیست و چندان نباید رجزخوانی های رژیم اشغالگر قدس را جدی گرفت.

با این همه، پس از اجرای عملیات وعده صادق، پس لرزه های جدی دیگری را نیز در اراضی اشغالی شاهد بوده‌ایم. در این میان یکی از مهمترین آن ها، استعفای ژنرال ارتش اسرائیل یعنی "آهارون هالیوا" بوده است. فردی که ریاست بخش اطلاعات ارتش اسرائیل را برعهده داشت و به تازگی استعفای خود را به کابینه جنگی رژیم اشغالگر قدس تقدیم کرده است. گفته می شود که اصلی ترین دلیل استعفای آهارون هالیوا، ضعف و سو محاسبه وی از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بوده است.

وی به هیچ عنوان این تصور را نداشته که ایران به این حمله پاسخ خواهد داد با این حال، پاسخ و واکنش گسترده ایران، یک ضربه بزرگ را به رژیم اشغالگر قدس زد که تا ابد، اثر آن بر این رژیم نامشروع باقی خواهد ماند. از این رو، هم سیاستمداران و هم مقام های نظامی ارشد رژیم اشغالگر قدس، این سومحاسبه کُشنده و مرگبار را نمی‌توانند مورد غفلت و بی توجهی قرار دهند و درست به همین دلیل است که بیراه نیست اگر بگوییم ترکش های عملیات وعده صادق ایران، ژنرال اسرائیلی، آهارون هالیوا را به شدت زمین‌گیر کرد.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی