|

تندروهای اسرائیلی از جانِ مردم فلسطین چه می خواهند؟

«تندروهای حاضر در دولت نتانیاهو، نقشه و طرحی کلان را علیه مردم فلسطین در سر دارند. موضوعی که نشانه‌های مرتبط با آن نیز به هیچ عنوان کم نیست…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ از زمان روی کار آمدن مجدد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم اشغالگر قدس به قدرت، شاهد آن بوده ایم که طیفِ تندروهای اسرائیلی که در حقیقت بنیان های دولت ائتلافی نتانیاهو از طریق اتحاد با آن ها ایجاد شده، مدام دست به موضع گیری های جنجالی چه در مورد مردم فلسطین و چه مسائل بین المللی می‌زنند.

به گزارش شایانیوز؛ به عنوان مثال، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی صهیونیست ها تاکید کرده که مردم فلسطین یا باید از اسرائیل اطاعت کنند و یا بمیرند. بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر قدس نیز بارها از اساس وجود چیزی به اسم ملت فلسطین را منکر شده و تاکید کرده که یک چنین موجودیتی اساسا وجود خارجی ندارد. با این همه، این قبیل لفاظی ها با آغاز جنگ غزه ابعاد جدی تری را به خود گرفته اند.

تندروهای حاضر در دولت نتانیاهو از زمان آغاز جنگ غزه تا به امروز، فقط و فقط بر کشتار هر چه بیشتر مردم فسلطین تاکید داشته اند. برخی از آن ها حتی از ضرورت حمله اتمی به نوار غزه نیز سخن گفته اند. در این رابطه، به تازگی ایتامار بن گویر گفته است که اگر نتانیاهو نخواهد به شهر رفح حمله کند، باید بداند که دیگر دولت وی مورد تایید نیست و تندروهای اسرائیلی از ائتلاف با دولتش خارج خواهند شد.

دیگر چهره های تندرو در اراضی اشغالی نیز به صراحت نتانیاهو را تهدید کرده اند که عدم حمله به رفح می تواند تبعات به شدت ناامید کننده ای را برای او به همراه داشته باشد. شهری که حمله به آن به زعم بسیاری از تحلیلگران مسائل راهبردی می تواند به یک فاجعه انسانی بسیار بزرگ ختم شود و کشتار هزاران تن دیگر را سبب شود. با این همه، واقعیت این است که تندروهای اسرائیلی صرفا دغدغه حمله دولت نتانیاهو به شهر رفح را ندارند.

آن ها به طور خاص یک دستورکار به مراتب کلان تری را دنبال می کنند که چیزی جز نابودی مردم فلسطین و یا آواره کردن و اخراج آن ها از سرزمین های آبا و اجدادیشان نیست. در این چهارچوب، در مدت اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی منابع خبری اعلام کرده اند که تندروهای اسرائیلی به دنبال توسعه شهرک سازی های رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هستند. دستورکاری که جز با اخراج شمار قابل توجهی از مردم این منطقه از نوار غزه محقق نمی شود. البته که این تندروها تاکنون طرح های مختلفی را نیز برای تحقق این دستورکار ارائه کرده اند.

به عنوان مثال، آن ها از ضرورت  کوچاندن مردم غزه به مصر و یا تقسیم جمعیت غزه میان کشورهای مختلف عربی سخن گفته اند. معادلاتی که همه  همه یک دستورکار را دنبال می کنند و آن نابودی ملت فلسطین است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی